آزادسازی قیمت خودرو به زودی اتفاق خواهد افتاد

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خطوط خودکفایی در تولید ECU (کامپیوتر خودرو) در شرکت سازه پویش، تولید موتور و مجموعه برف‌پاکن محصول تارا در شرکت اتحاد موتور و خط تولید ترمز تارا در شرکت آذین تنه توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح خط تولید تمام اتوماتیک بوستر ترمز خودروی تارا گفت: کاهش هزینه‌های سربار، افزایش تنوع خودرو و ارتقای تیراژ به منظور متعادل‌سازی قیمت‌ها و افزایش کیفیت، از برنامه هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه قطعه سازی، به دنبال مجموعه سازی قطعات هستیم مسلما بخش خصوصی این توان را دارد که قطعاتی را تولید کند که در انواع خودروها قابل استفاده باشد.

وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه انحصار در تولید یک خودرو هم به خریداران و تولیدکننده آسیب می زند تصریح کرد: چنانچه مجموعه قطعات مشترک در صنعت خودروسازی توسعه یابد قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت و امکان رقابت بیشتر در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور فراهم می شود.

رزم حسینی در ادامه تعمیق ساخت داخل، کاهش ارزبری و استفاده از ظرفیت قطعه‌سازی در سراسر کشور را دیگر برنامه اولویت دار وزارت صمت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر حدود 2000 قطعه‌ساز خودرو در سراسر کشور حضور دارند که باید با استفاده از آنها ظرفیت تولید در صنعت قطعه سازی را افزایش دهیم.

 

بوستر ترمز



وی گفت: کاهش هزینه‌های سربار، افزایش تنوع خودرو و ارتقای تیراژ به منظور متعادل‌سازی قیمت‌ها و افزایش کیفیت، از دیگر برنامه هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: امروز بخشی از قیمت تمام شده خودرو مربوط به هزینه های سرباری است که به مجموعه های قطعه سازی و مصرف کنندگان تحمیل می شود و این مساله از سیاست هایی است که باید در ساختار صنعت خودروسازی کشور اصلاح شود.

رزم حسینی با بیان اینکه مخالف انحصار و قیمت‌گذاری دستوری در خودروسازی هستیم، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که قیمت‌ها در بازار تعیین و دلالان و واسطه‌ها از بازار خارج شوند.

وی تاکید کرد: البته این موضوع، مطالبه خودروسازان نیز هست و نمی‌خواهند در یک فضای انحصاری فعالیت کنند بلکه خواستار رشد در فضای رقابتی هستند.

 

تارا



وی ضمن اشاره به پیگیری جدی وزارت صمت به منظور آزادسازی قیمت خودرو تاکید کرد: با سیاست گذاری وزارت صمت و همراهی مجلس و کمیسیون صنایع در این زمینه قطعا این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

وزیر صنعت همچنین با قدردانی از بانک مرکزی در ارایه تسهیلات به خودروسازان و قطعه‌سازان گفت: این بسته مالی می‌تواند رونق خوبی را در این صنایع ایجاد کند.

رزم حسینی همچنین با بیان اینکه اولویت اصلی این وزارتخانه تقویت صنایع کشور و مدیریت واردات است، گفت: قطعاتی که در داخل تولید می‌شود، اجازه واردات نخواهند داشت.

وی در پایان با توجه به رونمایی از خطوط تولید قطعات جدید محصول جدید تارا اظهار داشت: امیدواریم خودرو جدید تارا که در آینده نزدیک توسط ایران خودرو به بازار عرضه می شود در شان مردم ایران باشد که قطعا خواهد بود.
 

کد خبر 129936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha