تولید فرمان برقی با 60 درصد داخلی سازی در کشور

به زودی و بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته، فرمان برقی خودرو با 60 درصد داخلی سازی در کشور تولید می شود.

محمد شهپری مدیرعامل گروه اتحاد موتور، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این خبر اظهار داشت: با مذاکرات صورت گرفته با طرف خارجی به زودی پروژه تولید فرمان برقی در کشور آغاز می شود.

وی افزود : در حال حاضر تاییده لازم از سوی ایران خودرو برای تولید فرمان برقی محصولات این شرکت صادر شده است و در آینده نزدیک با ورود و راه اندازی خط تولید، پروژه فرمان برقی با حداقل 60 درصد داخلی سازی در گروه صنعتی اتحاد موتور آغاز خواهد شد.

مدیرعامل گروه اتحاد موتور همچنین با توجه به رونمایی از خط تولید موتور و مجموعه برف پاک کن خودرو "تارا" در این شرکت اظهار داشت: در حال حاضر شرکت اتحاد موتور ظرفیت تولید روزانه یک هزار مجموعه برف پاک کن برای خودرو تارا را دارد و در صورت تقاضا این رقم قابل افزایش است.

شهپری افزود : هم اکنون روزانه 40 هزار موتور DC و مجموعه برف پاک کن برای خودروهای مختلف در این شرکت تولید می شود و امید است تا پایان امسال با خط تولیدی که افتتاح گردید به عددی بالاتر از 50 هزار موتور و مجموعه برف پاک کن خودرو دست یابیم.

به گفته وی بهره برداری از خط تولید موتور و مجموعه برف پاک کن خودرو "تارا " با سرمایه‌گذاری بالغ بر 1.5 میلیون دلار صورت گرفته و برای 300 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

وی با اشاره به اینکه طراحی و دانش فنی این خط توسط متخصصان گروه صنعتی اتحاد موتور صورت گرفته است ، تصریح کرد : با تولید موتور و مجموعه برف کن و تیغه خودرو" تارا "حدود 18 دلار صرفه جویی ارزی برای هر خودرو حاصل خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان و مدیرعامل شرکت اتحاد موتور در ادامه داخلی سازی لاستیک تیغه برف پاک کن و تولید پودر لنت را از پروژه های آتی این مجموعه قطعه سازی اعلام کرد و افزود : طراحی لاستیک تیغه برف پاک کن در قالب طرح دانش بنیان در شرکت اتحاد موتور در حال اجراست و تا پایان امسال وارد فاز تولید می شود .
شهپری خاطر نشان کرد : بر اساس هدف گذاری صورت گرفته از ابتدای سال آینده با عدد قابل ملاحظه ای پودر لنت را مطابق با استاندارد جهانی در داخل تولید خواهیم کرد.


تسویه مطالبات 120 روزه قطعه سازان با پرداخت تسهیلات 5000 میلیاردی شورای پول و اعتبار


عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در ادامه ابراز امیدواری کرد : با رفع تحریم ها انتظار می رود شرایط برای همکاری بیشتر با شرکای خارجی بهتر و روند تولید و داخلی سازی قطعات در کشور توسعه یابد.

شهپری در پایان با توجه به تدوام مشکلات مالی قطعه سازان برای افزایش تولید به تاثیر پرداخت تسهیلات 5 هزار میلیاردی شورای پول و اعتبار در رفع این مشکلات پرداخت و تاکید کرد : پیش بینی می شود با پرداخت تسهیلات 5000 میلیارد تومان به خودروسازان و اختصاص 100 درصد آن به سازندگان ، مطالبات 120 روزه قطعه سازان تسویه شود.
 

کد خبر 129956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha