کد خبر 129992
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
«بچه خوشگلِ» وزارت نفت کیست؟

فرزین مینو بچه خوشگلِ وزارت نفت است که با حقوق و مزایای آنچنانی، زیر باد کولر و گرمای پکیج روی مبل‌های خوش‌نشین نشسته و به سربازِ در خاک خفته مردم ایران فحاشی می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از اقتصاد سالم، واژه “بچه خوشگل” مدت زیادی نیست که وارد ادبیات سیاسی ایران شده است؛ تقریبا از حدود یک ماه پیش، وقتی که خودروی حامل علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس خواست بدون مجوز وارد خطوط ویژه شود و با ممانعت سرباز وظیفه‌شناس پلیس روبرو شد.

در این زمان راننده نماینده مجلس به سربازِ این مردم فحاشی و نماینده نیز به او سیلی می‌زند و سرباز نیز در مقابل به آنها می‌گوید “بچه خوشگل”.

شخصا سعادت دیدار این سرباز وظیفه‌شناس را نداشته‌ام تا از او بپرسم منظورش از خطاب کردن نماینده قانون‌شکن و همراهانش با واژه بچه خوشگل، چه بوده است اما حدس می‌زنم منظور این بوده که؛ “شمایی که در دفاترِ گرم و نرم خود نشسته‌اید، حق ندارید به ما سربازانی که زیر گرما و سرما و در آلودگی هوا به مردم خدمت می‌کنیم، فحاشی و اهانت کنید”.

با این تعبیر به ذهنم رسید که یادداشتی بنویسم و “بچه خوشگلِ” وزارت نفت را هم به مردم معرفی کنم. فرزین مینو؛ جوانی با ظاهری اصطلاحا ارزشی و پیراهنی با یقه ۳ سانتی و ریش در صورت.

کسی که به عنوان “معاون منابع انسانی و دبیر کمیته گزینش وزارت نفت” در زیر باد کولر و گرمای مطبوعِ پکیج‌های گرماساز بر روی مبل‌های خوش‌نشینِ این وزارتخانه پولدار و پولساز تکیه زده و حقوق و مزایای آنچنانی می‌گیرد اما اخیرا به سرباز دیگری از سلسله سربازان مردم ایران یعنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فحاشی کرده و در جلسه‌ای رسمی در این وزارتخانه الفاظ رکیکی درباره وی به کار برده است.
 



سرباز، سرباز است. فرقی نمی‌کند. یکی دو سال از عمرش را در پلیس راهنمایی و رانندگی در تهران زیر گرما و سرما صرف حراست از خطوط ویژه و نظم ترافیکی می‌کند و دیگری ۴۱ سال از عمرش را در سرما و گرما در بیابان‌های تفتیده و بی‌سایبان عراق و سوریه و زیر گلوله باران دشمن و خطرات هر روزه مرگ و جانبازی صرف حفاظت از مال و جان و ناموس مردمش در برابر گروهک‌های شیطانی و آدمخوارانی همچون داعش، القاعده، جندالشیطان و … می‌کند.

اولی فحش می‌شنود به خاطر اجرای قانون و دومی هدف فحش‌های رکیکِ مقام عالیه وزارت نفت قرار می‌گیرد به جرم و گناهی که البته مشخص نیست چیست!

اما پرسش من این است که “بچه خوشگل”های تکیه‌زده بر مبل‌های خوش‌نشین، به کدامین گناه به سربازان خادمِ این مردمِ شریف و نجیب فحاشی می‌کنند!؟ آیا جزای سَر بازِ مردم، جز دستبوسی و احترام است!؟ به ویژه سربازِ در خاک خفته‌ای که مزار مطهرش، میعادگاه عاشقان آل‌الله و وطن‌پرستانی است که برای خدمت به نظام و کشور و مردم سر از پای نمی‌شناسند.

کد خبر 129992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha