ایلان ماسک مدیر عامل تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خرید

حالا مشتریان تسلا می توانند با بیت کوین محصولات این خودروساز را بخرند. با این کار، تسلا اولین خودروسازی است که پول های دیجیتالی را به رسمیت شناخته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، با خرید 1.5 میلیاردی تسلا، ارزش ارزهای دیجیتالی رو به افزایش گذاشت. تسلا در این زمینه طی سندی به کمیسیون ارز و اوراق بهادار گفته است، خرید بیت کوین باعث انعطاف و تنوع بیشتری می شود و به بازگشت نقدینگی کمک می کند.

برای رونق گرفتن این پول های دیجیتالی، تسلا اعلام کرده است که در ازای فروش محصولاتش، با رعایت قانون و در ابتداد در تعداد معدود بیت کوین قبول می کند.

 

ایلان ماسک



با خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین، شرکت تسلا در پول های رایج دیجیتالی هم نقدشوندگی پیدا می کند. در مقایسه با 19 میلیارد دلار نقدینگی شرکت تسلا، می توان گفت درصد قابل توجهی از نقدینگی این شرکت به پول های دیجیتالی اختصاص یافته است.

حالا روند افزایشی ارزش پول های دیجیتالی را به رفتارها و گفتارهای ایلان ماسک مدیر عامل تسلا نسبت می دهند،‌ مخصوصاً پیام های وی در توییتر را در این افزایش ارزش مؤثر می دانند. دو هفته پیش وی در بایو توییتر خود از هشت تگ bitcoin# استفاده کرد، حرکتی که باعث افزایش 20 درصدی در ارزش این پول دیجیتالی شد. بعد هم در سایت گپ و گفت و گوی کلاب هاوس Clubhouse گفت «من در این نقطه فکر می کنم، بیت کوین چیز خوبی است و از بیت کوین حمایت می کنم.» بعد از خرید 1.5 میلیارد دلاری تسلا، ارزش بیت کوین به 47,000 دلار رسید. ارزش سهام تسلا هم با این اقدام 2 درصد افزایش یافت. به این ترتیب با 0.8 یک بیت کوین می توان یک مدل 3 تسلا خریداری کرد.

به احتمال زیاد، بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری در دنیا هم به تدریج پیش قدم خواهند شد تا از قافله عقب نمانند.

ارزش تسلا در سال گذشته بیش از 500 درصد (5 برابر) رشد پیدا کرد و اکنون این شرکت مقام پنجم را در بین ارزشمندترین شرکت های سهامی ایالات متحده دارد.

کد خبر 130042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha