آشنایی با لوازم جانبی تالیسمان و امکانات اصلی آن

رنو تالیسمان خودرویی لوکس است و امکانات بسیار زیادی دارد. این خودرو در دو تیپ E3 و E2 ارائه می‌شود، اما تیپ E2 در بازار ایران بسیار کم دیده شده و عمدتا شاهد رنو تالیسمان تیپ E3 هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، کمپانی فرانسوی رنو، تولیدکننده‌ای با آوازه جهانی در حوزه خودروسازی است که به تولید خودروهای اقتصادی و کم‌مصرف شهرت دارد. پس از سال‌ها فعالیت، رنو بالاخره تصمیم گرفت در بازار سدان‌های لوکس به رقابت بپردازد.

 برگ برنده ورود به این بازار، رنو تالیسمان بود. ظاهر جذاب و زیبای این خودرو به خوبی معنای نام آن یعنی سحر و جادو را به نمایش می‌گذارد.

 

لوازم جانبی تالیسمان

 

این خودروی زیبا و اغواگر خیلی زود توانست جای خود را در بازار ایران پیدا کند و به یکی از سدان‌های محبوب تبدیل شود. آنچه تالیسمان را به خودرویی محبوب و تاثیرگذار تبدیل کرد تنها طراحی زیبای ظاهر آن نبود؛ امکانات اصلی تالیسمان هر بیننده‌ای را جادو می‌کند. پس بهتر است کمی بیشتر درباره آن‌ها بدانیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

آپشن های مختلف تالیسمان

رنو تالیسمان خودرویی لوکس است و امکانات بسیار زیادی دارد. این خودرو در دو تیپ E3 و E2 ارائه می‌شود، اما تیپ E2 در بازار ایران بسیار کم دیده شده و عمدتا شاهد رنو تالیسمان تیپ E3 هستیم که تمامی امکانات ارائه شده را دارد و به عبارتی فول آپشن محسوب می‌شود.

 

سیستم کنترل کروز

عمده آپشن های تالیسمان را می‌توان در دو دسته امکانات ایمنی و کمکی و امکانات رفاهی جای داد. امکانات ایمنی تالیسمان به کمک سیستم‌های مختلف رانندگی در جاده، رانندگی در شهر و پارک کردن را ساده‌تر و ایمن‌تر می‌کند. اولین آپشن ایمنی تالیسمان سیستم کنترل کروز است. با فعال کردن این سیستم سرعت خودرو ثابت می‌ماند و رانندگی‌های طولانی و یکنواخت جاده‌ای بسیار آسان‌تر می‌شود.

 

سیستم کنترل کشش

هنگام رانندگی در جاده‌های برفی یا بارانی و محیط‌های لغزنده سیستم کنترل کشش به کمک شما می‌آید. این سیستم سرعت چرخش چرخ‌ها را تنظیم می‌کند تا در محیط‌های لغزنده از سر خوردن خودرو و از دست رفتن کنترل جلوگیری کند.

سیستم الکتریکی کنترل پایداری یکی از امکانات تالیسمان است که با فعال کردن جداگانه ترمزهای هر چرخ، باعث می‌شود حتی اگر راننده کنترل فرمان را از دست داد خودرو در مسیر مستقیم باقی بماند. به کمک این سیستم می‌توانید بسیاری از شرایط سخت و خطرناک رانندگی را کنترل کنید.

 

سیستم شروع به حرکت در سربالایی

سنسورهایی که در عقب و جلوی تالیسمان تعبیه شده‌اند زاویه خودرو و سطح را اندازه‌گیری می‌کنند. در محیط‌های سربالایی، سیستم شروع به حرکت در سربالایی تالیسمان از عقب رفتن خودرو هنگام شروع به حرکت جلوگیری می‌کند و به شما زمان کافی می‌دهد تا راننده پا را از روی پدال ترمز برداشته و پدال گاز را فشار دهد.

 

سیستم هشدار نقاط کور

اما شاید یکی از بهترین امکانات ایمنی تالیسمان سیستم هشدار نقاط کور باشد. این سیستم با کمک سنسورهای مختلفی که در بدنه خودرو کار گذاشته شده، نزدیک شدن خودروها از نقطه کور را به شما اطلاع می‌دهد. اگر دیدید چراغ کوچکی روی آینه بغل تالیسمان روشن شده بدانید خودرویی در یک نقطه کور خارج از زاویه دید آینه‌ها در حال نزدیک شدن به شماست.

 

سیستم کمک پارک خودرو

سنسورهای اولتراسونیک پارک روی سپر عقب و جلوی تالیسمان قرار داده شده‌اند تا زمان پارک به شما کمک کنند از برخورد با اجسام مختلف یا خودروهای دیگر خودداری کنید. اما قسمت جذاب ماجرا اینجا نیست، بلکه دکمه‌ای است که روی کنسول وسط تالیسمان قرار دارد. با فشردن دکمه اتوپارک، خودرو وارد حالت کمک پارک می‌شود. وقتی سرعت خودرو کمتر از 30 کیلومتر در ساعت است حسگرها محل مناسب برای پارک را تعیین می‌کنند و پس از توقف خودرو، راننده بدون چرخاندن فرمان اقدام به پارک خودرو می کند، فقط لازم است تا راننده پدال گاز و ترمز را فشار دهد و دنده را به حالت درایو و عقب تغییر حالت دهد.

 

تالیسمان خودرویی است که به راننده خود خوش‌آمد می‌گوید!

با نزدیک شدن شما به خودرو، حسگرها متوجه حضور شما می‌شوند و چراغ‌های روشنایی روز (دِی لایت‌) و چراغ‌های داخل کابین روشن می‌شوند و آینه‌های جانبی هم باز می‌شوند. این نحوه خوش‌آمدگویی تالیسمان به شما است!

البته که وقتی می‌خواهید پیاده شوید آیین بدرقه فراموش نمی‌شود! با توقف خودرو در مقصد صندلی راننده حدود پنج سانتی‌متر به عقب کشیده می‌شود تا راحت‌تر پیاده شوید. وقتی از خودرو پیاده و از آن دور می‌شوید قفل درها فعال می‌شود و چراغ خودرو تا مدتی برای بدرقه شما روشن می‌ماند.

آینه وسط الکتروکرومیک تالیسمان انعکاس نور را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و کمک دید بهتری در رانندگی داشته باشید. سیستم تهویه هوشمند تالیسمان نیز با فیلترهای باکیفیت از ورود دود و گرد و غبار جلوگیری می‌کند و همچنین رطوبت فضای داخلی را اندازه می‌گیرد تا در فصل‌های سرد سال به مشکل بخار گرفتن شیشه‌ها برنخورید.

 

کنترل همه چیز تنها با یک لمس

سیستم مولتی مدیای تالیسمان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آپشن رفاهی آن به شمار می‌رود. صفحه لمسی زیبای 8.7 اینچی قرار گرفته روی کنسول وسط به شما اجازه می‌دهد به سادگی همه امکانات این خودروی جذاب را کنترل کنید و به سادگی حالت‌های رانندگی را تغییر دهید.

 

البته که که امکانات اصلی تالیسمان با همین لیست به پایان نمی‌رسد و این خودرو هنوز امکانات فراوان دیگری مانند گرم‌کن آینه‌ بغل، سقف پانوراما و سانروف، سیستم پخش BOSE و بسیاری موارد دیگر برای ارائه دارد.

 

اما برای شناخت این خودروی جادوگر شرکت رنو تنها آشنایی با امکانات آن کافی نیست!

 

آشنایی با قطعات یدکی تالیسمان

یکی از اصلی‌ترین انواع لوازم یدکی تالیسمان ، قطعات یدکی مصرفی است. برخی قطعات مانند لنت ترمز، شمع، فیلترهای مختلف مانند فیلتر هوا و... پس از مدتی به طور کامل مصرف می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند و باید تعویض شوند.

قطعات یدکی بدنه دسته بعدی هستند که شامل قطعاتی مانند سپر، گلگیر و چراغ می‌شوند و تنها زمانی نیاز به تعویض آن‌ها پیدا می‌کنید که در اثر وقوع هرگونه حادثه یا تصادف آسیب دیده باشند.

دسته‌های بعدی قطعات یدکی یعنی قطعات یدکی موتور، قطعات یدکی گیربکس، قطعات یدکی جلوبندی و قطعات یدکی برقی، موتور پله ‌ای و ... همگی مواردی هستند که تنها در صورت بروز خرابی در بخش‌های اصلی خودرو به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. کار کردن با این قطعات نیازمند دانش تخصصی بسیار بیشتر از دو دسته قبلی است، پس مطمئن شوید خودروی خود را به دستان ماهر و مطمئنی می‌سپارید. پیشنهاد می‌کنیم حتما در چنین مواردی به سراغ نمایندگی‌های معتبر رنو بروید. یکی از نمایندگی‌های رسمی فروش قطعات اصل رنو، وب‌سایت رنویار است. شما می‌توانید تمامی قطعات اصل فرانسوی خودروهای رنو خود را به‌راحتی از وب‌سایت رنویار تهیه کنید.

 

نگاه آخر بر تالیسمان

تالیسمان یک سدان لوکس با طراحی اعجاب‌آور است که نه تنها از بیرون چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، بلکه از درون نیز راحتی، آسایش و امنیت را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد. با وجود همه این‌ها، محبوبیت بالای این خودروی فرانسوی اصلا تعجب‌آور نیست.

کد خبر 130285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha