صدور ۲۶۴ هزار گواهی معاینه فنی برتر خودرو در تهران

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: یک میلیون و ۳۶ هزار گواهی معاینه فنی طی ۱۱ ماهه گذشته صادر شده که ۲۶۴ هزار گواهی آن مربوط به معاینه فنی برتر است.

به گزارش پرشین خودرو، حسین مقدم روز یکشنبه با اعلام مراجعه یک میلیون و 523 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه توضیح داد: این آمار در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است و در حال حاضر روزانه 6 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: از این آمار، یک میلیون و 94 هزاردستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده که 17 درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 11 درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، 4درصد در آزمون کمک فنر، 14 درصد در آزمون تست ترمز و 16درصد به عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، در مجموع 37 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

مقدم با بیان اینکه در 11 ماه گذشته، یک میلیون و 36 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که 264 هزار گواهی آن مربوط به معاینه فنی برتر است، افزود: در مجموع در حدود 26 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

 

معاینه فنی



وی درباره آمار مراجعه خودروهای سنگین نیز گفت: از ابتدای امسال تا بهمن 13 هزار و 130 دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه کرده است. شهر تهران از بضاعت سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار بوده که دو مرکز آن در توقفگاه های شرکت واحد واقع شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه با اشاره به آغاز آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی شهر تهران از دهم آبان، بیان کرد: از ابتدای شروع این آزمون تا پایان بهمن، 57 هزار و 364 دستگاه خودرو آزمون شده که 688 دستگاه به دلیل شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردود شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شهروندان می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکزمورد نظر مراجعه کنند. این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من و سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در دسترس است. همچنین شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند. شهروندان در مدت زمان اداری می‌توانند در صورت هرگونه سوال با سامانه پاسخگو 96006000 تماس حاصل کنند.

کد خبر 130302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha