کد خبر 130306
۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
رتبه پایین تسلا در نتایج جی دی پاور2021

در پژوهش های مؤسسه جی دی پاور، خودروی کمپانی تسلا که ارزش سهام آن موشک وار افزایش یافت،‌ نمره منفی بالایی داشت.

به گزارش پرشین خودرو، از بین 33 خودروسازی که در مطالعات «قابلیت اتکا»ی dependability مؤسسه جی دی پاور مورد بررسی و سنجش قرار گرفتند، تسلا مقام سی اُم را به دست آورد و فقط سه برند جاگوار،‌ آلفارومئو و لندرور از تسلا عقب ماندند.

این اولین سالی است که تسلا به طور رسمی در رتبه بندی جی دی پاور حضور دارد و قابلیت اتکای آن در مقایسه با سایر برندها سنجیده شده است. در این پژوهش از صاحبان خودروها که از عمر خودروی شان 3 سال گذشته نظرسنجی شده است.

در این پژوهش از 80 هزار نفر که از خرید خودروی آنها 3 سال گذشته بود پرسش به عمل آمد. هر چقدر مالکان خودرو با مشکلات کمتری مواجه شده باشند،‌ امتیاز خودروساز یا برند بالاتر می رود. به عبارتی در مورد تسلا، صاحبان مدل سال 2018 در این نظرسنجی شرکت کرده اند و همان طور که می دانید سال 2017 برای تسلا «سال جهنم تولید» بود و بیشترین مشکلات کیفی خودروهای این کمپانی مربوط به همان سال است. بدیهی است که در سال های آینده تسلا در رتبه بندی به سرعت جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد.

 

لندروور



مؤسسه جی دی پاور به طور دقیق 177 مشکل کیفی را در 8 دسته بندی از جمله HVAC [سرما گرما، تهویه و سیستم تهویه مطبوع]؛‌ مشکلات صوتی،‌ تصویری اینترنتی؛ ایرادهای کیفی بدنه و ایرادهای کیفی قوای محرکه را در این نظرسنجی بررسی می کند.

صاحبان خودرو به طور متوسط به ازای هر 100 خودرو 121 ایران کیفی مشاهده می کنند. سه برندی که کمترین ایرادهای کیفی را دارند عبارتند از لکسوس با 81 ایراد در هر 100 خودرو، پورشه 86 ایراد و کیا با 97 ایراد در هر 100 خودرو هستند. تسلا در هر 100 خودرو 176 ایراد کیفی و در نتیجه همین تعداد نمره منفی داشته است. سه تای آخر به ترتیب جاگوار (196)؛ آلفارمئو (196) و لندرور (244).

تسلا تنها برندی است که در این نظرسنجی ستاره دار است و در کنار ستاره نوشته شده است که «تسلا به مالکان خودروهایش اجازه نمی دهد که در نظرسنجی شرکت کنند.» به همین دلیل از لحاظ فنی، معیارهای رتبه بندی جی دی پاور را دارا نیست. با این حال محققان این پژوهش به طور مستقل به جمع آوری اطلاعات کافی در این زمینه پرداخته اند. شاید این هم یکی دیگر از دلایلی باشد که با ارزش ترین خودروساز دنیا از لحاظ سهام کمترین امتیاز کیفی را به دست آورده است.

با این وصف، جی دی پاور ماه گذشته از تسلا به عنوان بهترین خودروساز در عرصه خودروهای برقی ممتاز در مطالعات این مؤسسه تحقیقاتی یاد شده است. در سال 2022 به احتمال زیاد تسلا رشد قابل توجهی در رتبه بندی خواهد داشت چون محصولات سال 2019 این شرکت مورد نظرسنجی قرار می گیرند.

این نکته را هم باید در نظر گرفت که تسلا کمتر از یک دهه به تولید انبوه پرداخته در حالی که 32 خودروساز دیگری که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند چند دهه است که به طراحی و ساخت خودروها مشغول هستند و هر سال عیب های عنوان شده توسط مشتریان را بررسی و در تولید و ساخت سال های بعدی رفع می کنند.


منبع: سایپانیوز

کد خبر 130306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha