55 میلیون پلاک در کل کشور واگذار شده است

ظرفیت فعلی پلاک های موجود 62 میلیون عدد است که 55 میلیون از این پلاک ها در کل کشور واگذار شده است.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا، با اعلام این خبر گفت: در تهران ما کد پلاک‌های 11، 22، 33، 44، 55 تا 99 را واگذار کرده بودیم و وقتی که این پلاک‌ها تمام شد کد‌های 10، 20، 30 و 40 را واگذار کردیم.

وی با بیان اینکه مجموع ظرفیت فعلی پلاک‌ها 62 میلیون عدد است، اظهار داشت: ما 55 میلیون این پلاک‌ها را در کل کشور واگذار کرده بودیم که از این 55 میلیون پلاک، 32 میلیون آن جدا شده و 23 میلیون فقط روی خودرو‌ها نصب شده بود و اگر واگذاری پلاک‌ها با این فرآیند ادامه می‌یافت، شاید در خیلی از استان‌ها تا یک سال آینده پلاک‌ها تمام می ‌شد.

به گفته رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور، بهترین کار این بود که پلاک‌هایی را که بیش از یک سال است واگذار شده، اما استفاده نشده است به چرخه واگذاری برگردانیم و این چرخه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ محمدی با بیان این که پلاک‌ها شخص محور است نه خودرو محور، متذکر شد: جرایم رانندگی و عوارض شهرداری و ترافیکی خودرو به کد ملی شخص تخصیص داده می‌شود لذا تمام سوابق پلاک تا لحظه آخری که در اختیار شخص قبلی بوده به نام اوست و از لحظه واگذاری به بعد به اسم شخص جدید لحاظ می‌ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پلاک‌هایی که دزدیده می‌شود نیز وارد لیست سیاه می‌شوند و به هیچ وجه واگذار نخواهند شد.

کد خبر 130355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha