افتتاح آزادراه غدیر

با دستور رئیس جهوری، آزادراه غدیر بصورت دو باند و شش خط به طول 158 کیلومتر به بهره برداری رسید.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، در آیین بهره برداری از آزادراه غدیر گفت: 14 استان از مزایای این آزادراه بهره مند می‌شوند.

وی افزود: براساس طرح‌های صورت گرفته در پیرامون آزادراه پارک‌های لجستیک شکل خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما امروز یک متغیر اساسی را به بهره برداری رساندیم گفت: شرکت‌ها و ظرفیت‌های پیمانکاری را به سمت سیاست‌های سرمایه گذاری و شراکت در زیرساخت‌ها هدایت کردیم به طوری که قرارگاه خاتم الانبیاء یکی از این الگوهاست که 70 درصد قرارگاه و 30 درصد وزارت راه و شهرسازی شراکت داشتند.

 

آزادراه غدیر، بزرگراه غدیر


اسلامی گفت: امروز با فرمان رئیس جمهوری آزادراه ابراهیم خلیل الله را پایه گذاری می‌کنیم که این آزادراه از انتهای ورامین به اتوبان پردیس به طول 90 کیلومتر خواهد بود.

وی افزود: تفاهم نامه این آزادراه آماده است 50 درصد دولت و 50 درصد شرکت احداث در ساخت آن مشارکت می‌کنند ما می‌توانیم با این آزادراه گره ترافیکی شرق تهران را ساماندهی کنیم و بار سنگینی از شریف آباد تا افسریه را به سمت شمال و جنوب توزیع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این طرحی است که زنجیره آزادراهی را در کلانشهر تهران کامل می‌کند و خاتمه می‌دهد.

اسلامی افزود: در سال 92، دو هزار و 100 کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت که تا پایان دولت به سه هزار و 300 کیلومتر خواهد رسید و رشد 50 درصدی در آزادراه‌های کشور اتفاق می‌افتد.

وی گفت: از ابتدای دولت 12 هزار و 500 کیلومتر بزرگراه در کشور وجود داشت که تا پایان دولت به 20 هزار کیلومتر خواهد رسید یعنی افزایش بیش از 50 درصدی خواهد داشت.

بزرگراه غدیر از آبیک در آزادراه فعلی کرج- قزوین آغاز شده و با عبور از جنوب استان البرز و تهران پس از 158 کیلومتر به چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران می‌رسد البته اگر تقاطع‌ های غیر همسطح و دیگر مسیرهای آن را محاسبه کنیم طول این آزادراه به 220 کیلومتر می‌ رسد.

 

دستور رئیس جمهوری برای تخفیف 25 درصدی عوارض بزرگراه غدیر

رئیس جمهوری در مراسم افتتاح بزرگراه غدیر به وزیر راه و شهرسازی دستور تخفیف 25 درصدی عوارض بزرگراه برای سه ماه اول را صادر کرد.

کد خبر 130366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha