بحران کمبود بنزین در بزرگ‌ترین ایالت تولیدکننده نفت آمریکا

با گذشت یک هفته از یخبندان بی سابقه تگزاس که فعالیت پالایشگاه ها و کامیون ها را فلج کرد، از هر هفت جایگاه سوخت در این ایالت، یک جایگاه بدون سوخت است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، انجمن غذا و سوخت تگزاس و شرکت GasBuddy اعلام کرده اند شمار جایگاه های سوخت و فروشگاه های رفاه با مخزن سوخت خالی در سراسر تگزاس تا روز چهارشنبه به 15 درصد رسید. پاتریک دوهان، تحلیلگر شرکت GasBuddy اظهار کرد: کمبود در لوبوک، ال پاسو و اودسا در غرب تگزاس شدیدتر است.

پس از یخبندان تاریخی هفته گذشته که بزرگترین پالایشگاه های نفت قاره آمریکا را فلج کرد، کمبود دیزل و جاده های صعب العبور باعث شده اند تحویل سوخت از طریق کامیون به بسیاری از جایگاه های سوخت به تاخیر افتاده یا متوقف شود. یک تانکر نفت می تواند حدود 10 هزار گالن سوخت حمل کند که برای پر کردن باک 400 خودروی پیکاپ کافی است.

 

تگزاس



انجمن غذا و سوخت تگزاس از رانندگان خواست صبور باشند و از خرید وحشت زده بپرهیزند. مشکل عرضه بنزین باعث جهش بهای بنزین در معاملات روز چهارشنبه شد و بهای بنزین اواسط معاملات بازار نیویورک تا رکورد یک دلار و 90 سنت در هر گالن صعود کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پل هاردین، رییس این انجمن گفت: ذخایر کافی بنزین و دیزل در خطوط لوله و مخازن ذخیره سازی برای تامین نیازهای کوتاه مدت وجود دارد که می تواند از طریق کامیون حمل شود اما اگر اختلال فعالیت پالایشگاهی بیش از یک ماه ادامه پیدا کند، مردم تگزاس به تامین سوخت از ایالت های دیگر نیاز پیدا خواهند کرد.

کد خبر 130377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha