مجلس به دنبال تعیین قیمت خودرو در بورس است

بورس كالا محل عرضه و تقاضا است لذا می توان در این مركز قیمت ها را به صورت شفاف مشخص كرد؛ تمام هدف مجلس شورای اسلامی این است كه قیمت خودرو در بورس مشخص شود.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالناصر درخشان عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر حدود 90 درصد از قطعات مورد نیاز خودرو توسط مجموعه های داخلی تامین می شود از این‌رو وابستگی 10 درصدی به قطعات وارداتی نمی‌تواند این صنعت را زمین گیر كند؛ توصیه می شود كه خودروسازان با همكاری مجموعه‌های دانش بنیان به سمت تولید 100درصد داخلی حركت كنند.

وی با بیان اینكه صنعت خودرو برای مجلس اهمیت به سزایی دارد، اظهار داشت: همه بر این امر اذعان دارند كه قیمت خودرو به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه برای شركت های خودروسازی بسیار گران تمام می شود، در این راستا شركت های خودروسازی در تلاش هستند تا قیمت نهایی خودرو را مدیریت كنند اما در بازار واسطه‌ها و دلالان شرایطی را فراهم كردند كه در حق صنعت خودروسازی و مردم اجحاف شود؛ تمام سعی ما در مجلس بر این است كه با ساز وكار جدید جلوی فعالیت دلالان را در بازار خودرو بگیریم.

درخشان که در حاشیه بازدید از مركز تحقیقات سایپا و خط تولید خودرو شاهین سخن می گفت، با بیان اینكه شركت های خودروسازی فاصله بسیار كمی تا خودكفایی كامل در تولید خودرو دارند، تصریح کرد: شركت سایپا با همكاری مجموعه های دانش بنیان و مهندسان داخلی می‌تواند صنعت خودرو را متحول كند.

وی با اشاره به پیشرفت و جهشی كه مجموعه سایپا در دوران تحریم داشته است، افزود: چنانچه مردم در جریان فعالیت های گروه خودروسازی سایپا قرار بگیرند متوجه خواهند شد كه صنعت خودرو رو به پیشرفت است و در ‌آینده نزدیك محصولات جدید این مجموعه وارد بازار خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: از آنجا كه صنعت خودرو رشد قابل توجهی پیدا كرده است می تواند در طراحی مدل های جدید و به روز بیش از گذشته فعالیت كند، در این مسیر نیز مجلس از صنعت خودروسازی حمایت تمام قد خواهد کرد.

درخشان در پایان خاطرنشان كرد: یكی از اقدامات خوب و اتفاق‌های بسیار مناسبی كه گروه خودروسازی سایپا طی چند وقت اخیر دنبال كرد خروج پراید از چرخه تولید بود؛ این امر مورد رضایت مردم هم قرار گرفت چرا كه سایپا می تواند از توان و پتانسیل خود برای تولید خودروهای مدرن‌تر و جدیدتر استفاده كند.

کد خبر 130379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha