رونمایی از کامیونت شیلر 8 تن و افتتاح خط تولید مینی بوس پگاسوس

با حضور استاندار قزوین، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس و در شرکت بهمن دیزل، از کامیونت ایرانی شیلر هشت تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی بوس پگاسوس افتتاح شد.

یه گزارش پرشین خودرو، طراحی و تولید کامیونت هشت تن شیلر برای استفاده در خدمات حمل و نقل بین شهری در بهمن دیزل انجام گرفته است. نزدیک به 60 درصد از این کامیونت داخلی سازی و برنامه تولید سالانه 300 دستگاه برای این خودرو در نظر گرفته شده که امور طراحی و ساخت با انجام تست های تولید و مجوزهای ساخت داخل آن کاملا دریافت گردیده است.

 

رونمایی کامیونت شیلر


کامیونت شیلر هشت تن با کاربری آتش نشانی حمل زباله، فلزی، تانکر آب و جرثقیل بالابر در کشور قابل استفاده است. موتوراین خودرو 155 اسب بخار، یورو 5 و گیربکس شش سرعته و نوع سوخت آن گازوئیل است و در آینده کابین خواب در این خودرو تعبیه می شود.

 

رونمایی کامیونت شیلر 8 تن



با عرضه کامیونت شیلر ساخت بهمن دیزل و ارائه 400 دستگاه از این کامیونت در کشور، برای سال آینده یک هزار و 496 دستگاه برنامه تولید در نظر گرفته شده است. که در پروژه ارتقاء این کامیونت با نصب ایربگ و ریموت کنترل، موتور 141 اسب بخار، یورو پنج EVF و گیربکس جدید شش سرعته سبب تامین نیازهای داخلی کشور در کامیونت باری، آتش نشانی، حمل زباله، تانکر آب و بالابر و ... برآورده می شود و با ساخت این خودرو در سال 1400 که 60 درصد داخلی سازی شده و برنامه ارتقاء به 70 درصد را دارد، به طور تقریبی 13 میلیون یورو صرفه جویی ارزی اتفاق می افتد.

 

افتتاح خط تولید انبوه مینی بوس پگاسوس


همچنین پگاسوس یک مینی بوس 1+18 نفره است که با ظرفیت های 23 نفر نیز در آینده عرضه خواهد شد. موتور این مینی بوس با حجم سه لیتر و 161 اسب بخار است و نسل بعدی مینی بوس شیلر می باشد. گیربکس این مینی بوس شش سرعته و تریم داخل آن در داخل کشور به روز شده و نزدیک به 50 درصد آن داخلی سازی شده است .

در سال آینده تولید 315 دستگاه از این خودرو در برنامه وجود داد که با توجه به سفارش مشتری افزایش می یابد. همچنین با انجام این پروژه حدود 25 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.

خودروهای تولیدی بهمن دیزل همگی بالاترین ستاره کیفی در کشور را دار هستند و پنج ستاره کیفی به بهمن دیزل اختصاص دارد بطوریکه این شرکت مقام اول خدمات پس از فروش در خودروهای تجاری کشور را نیز داراست.

کد خبر 130384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha