سبقت فروش خودرو برقی کوچک از مدل 3 تسلا در چین

فروش خودروی برقی کوچک در چین از فروش مدل سه تسلا سبقت گرفته است و به ازای هر یک تسلایی که فروخته می شود، دو خودروی مینی هونگ گوانگ به فروش می رسد.

به گزارش پرشین خودرو، مینی هونگ گوانگ که متعلق به گروه خودروسازی سائیک چین است، مقرون به صرفه ترین خودروی در بزرگترین بازار خودروی دنیا یعنی چین است که چهار صندلی دارد و به سرعت حداکثر 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) می رسد و قیمت آن کمتر از 4500 دلار است.

بی بی سی به نقل از انجمن خودروی سواری چین China Passenger Car Association (CPCA) خبر داده است که شرکت دولتی چینی سائیک موتور در چین این خودروی تمام برقی را به قیمت 28 هزار و 800 ین (معادل چهار هزار و 465 دلار) می فروشد. فقط در ماه ژانویه امسال 25 هزار و 778 دستگاه از این خودرو فروخته شده در حالی که در همین مدت زمان تعداد خودروهای تسلای فروخته شده در چین 13 هزار و 843 دستگاه بوده است. از ماه ژانویه سال 2021 هم تسلا عرضه مدل Y‌ را با 30 درصد تخفیف در چین آغاز کرده است.

یک پنجم گردش مالی تسلا را بازار چین تأمین می کند و به همین دلیل است که با تمام قوا می کوشد میزان فروش خود را در بزرگترین بازار خودروی دنیا افزایش دهد. مخصوصاً که فعلاً سیاست گذاران چینی به خاطر کاهش آلودگی کشورشان از خودروهای تمام برقی حمایت می کنند. این نکته قابل توجه است که ارزان ترین مدل سه تسلا هشت برابر مینی سائیک قیمت دارد. به بیان دقیق تر قیمت تسلا در چین از 249 هزار و 900 ین (حدود 39 هزار دلار) شروع می شود. تسلا در حال تلاش برای عرضه مدلی است که حدود 25 هزار دلار قیمت دارد و تا حدود زیادی خودران به حساب می آید.

 

مینی هونگ گوانگ


به ازای هر بار شارژ؛ مینی هونگ گوانگ می تواند حدود 200 کیلومتر بپیماید. این خودرو حاصل جوینت ونچر [سرمایه گذاری مشترک] بین سائیک موتور و لیوژو ولینگ موتورز و جنرال موتورز آمریکا است. این خودروی مینی تا به حال در چهار رنگ خاص عرضه شده است.

مینی هنگ گوانگ تنها رقیب خودروهای برقی تسلا نیست. سه خودروساز نیو Nio، ‌لی اتو Li Auto، و شپنگ Xpeng هم در بازار چین فعال هستند و در سال 2020 فروش نیو و شپنگ دو برابر سال 2019 بوده است. لی اتو که از سال 2020 فروش خودروهای برقی را شروع کرده در این سال 32 هزار و 624 دستگاه فروخته است.

در ضمن از ماه فوریه امسال، تسلا در چین به دلیل آتش گرفتگی باتری، شتاب ناخواسته و مشکلات به روزرسانی نرم افزاری به شدت زیر ذره بین قرار گرفته است.

دانیل ایویس Daniel Ives از تحلیل گران وببوش Webbush می گوید تسلا می تواند در سال 2022 بیش از یک میلیون دستگاه خودروی برقی در چین بفروشد که 40 درصد کل فروش جهانی تسلا خواهد بود. به بیانی می توان گفت چین قلب و ریه رشد تقاضا برای تسلا تلقی می شود. در سال 2020، نزدیک به 21 درصد از گردش مالی تسلا از چین تأمین شد و در این سال 6.66 میلیارد دلار گردش مالی خود را از بازار چین به دست آورد.

کد خبر 130393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha