سامانه بارشی جدید عصر امروز وارد کشور می شود

از بعدازظهر امروز یک سامانه بارشی وارد کشور می شود و برای شش روز در 22 استان کشور برف و باران خواهیم داشت.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشور در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و ایلام ابرناکی و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی آغاز خواهد شد.

فردا با گسترش و تقویت این سامانه بارشی علاوه بر استان‌های ذکر شده در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، شمال کرمان و در اواخر وقت جنوب خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد.

همچنین فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل کاهش دما، مواج شدن دریا و بارندگی پیش بینی شده و از اواخر روز دوشنبه در شمال غرب کشور نیز بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. شدت بارندگی در این روز برای استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه با گذر موجی از نوار شمالی کشور برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شرق و شمال شرق کشور و با احتمال استان‌های مرکزی، همدان، قم و کرمان بارش خواهند داشت.

چهارشنبه در شمال شرق و برخی مناطق سواحل دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد و از اواخر این روز سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. روزهای پنجشنبه و جمعه این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور فعال است و شنبه هفته آینده از کشور خارج می‌شود. از امروز تا اواخر هفته نیز افزایش دما در نیمه شرقی کشور محسوس تر بوده و بین 7 تا 10 درجه برآورد می‌شود.

سازمان هواشناس همچنین در اطلاعیه به شرح زیر نسبت به احتمال آبگرفتگی، کاهش دید و بارش تگرگ در برخی استان‌ها هشدار داد؛

توصیف سامانه: نفوذ و فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه 99/12/10

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه 99/12/12

نوع مخاطره: بارش باران در مناطق گرمسیر توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر همراه با بارش برف

منطقه اثر: یکشنبه 99/12/10 : خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات استانهای لرستان، کرمانشاه و ارتفاعات غربی اصفهان

دوشنبه 99/12/11 : شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، نوار شرقی اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استانهای کرمانشاه و لرستان، جنوب مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر، نیمه جنوبی خراسان رضوی، یزد، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران

سه‌شنبه 99/12/12 : شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال و شرق اردبیل، گیلان، مازندران، شرق کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، فارس، جنوب بوشهر، شمال و غرب کرمان، نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین

اثر مخاطره: افزایش حجم رواناب و احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، احتمال تاخیر در پروازها، احتمال تگرگ در مناطق مستعد

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر.

کد خبر 130398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha