نصب گیربکس اتوماتیک AMT ایران خودرو روی سمند

در خلال مراسم افتتاح خط تولید گیربکس شش سرعته ایران خودرو در نیرومحرکه قزوین، یک دستگاه سمند مجهز به گیربکس اتوماتیک AMT ایران خودرو به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نخستین بار در سال 1398 بود که برای اولین بار گیربکس اتوماتیک AMT ایران خودرو بر روی برخی محصولات این شرکت مشاهده شد.

در آن زمان مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد: "گیربکس اتوماتیک AMT داخلی ساخت شرکت «نیرو محرکه» است و مهندسی آن در داخل کشور انجام شده و ۶۰ درصد از اجزای اساسی آن در ایران تولید می شود. این جعبه دنده اتوماتیک در زمستان ۹۹ به تولید انبوه می رسد و در سال آینده بر روی بیش از هزار دستگاه خودرو نصب می شود."

 

گیربکس اتوماتیک روی سمند



به گفته فرشاد مقیمی این گیربکس قرار بود با داخلی سازی 85 درصدی به تولید انبوه برسد و از سال 1400 روی 30 تا 50 هزار خودرو به صورت سالانه نصب و عرضه شود.

 

سمند با گیربکس اتوماتیک



با این وجود در حالی که 20 روز تا پایان 1399 بیشتر باقی نمانده است همچنان خبری از رونمایی این گیربکس نیست.

 

سمند با گیربکس اتوماتیک



روز گذشته و در خلال مراسم افتتاح گیربکس شش سرعته ایران خودرو، یک دستگاه سمند به نمایش درآمده بود که این مدل گیربکس به صورت آزمایشی روی آن نصب شده بود تا مراحل آزمایشی گیربکس اتوماتیک AMT ایران خودرو را طی کند.

 

سمند با گیربکس اتوماتیک



گیربکس اتوماتیک AMT ایران خودرو بنابر اعلام مدیرعامل ایران خودرو در سال 98 با قیمتی در حدود 250 یورو به تولید می رسید در حالی که قیمت جهانی این گیربکس در حدود 900 یورو است.

کد خبر 130404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha