جدیدترین آمار از تعداد خودرو‌های لاکچری در گمرکات

معاون فنی گمرک آخرین وضعیت خودروهای موجود در گمرکات کشور را تشریح کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی ایران با اشاره به وضعیت دپوی خودرو‌ها در گمرکات کشور تصریح کرد: مصوبه‌ای در 29 بهمن سال 98 به گمرک ابلاغ شد و براساس آن به خودرو‌های متعددی که در گمرکات کشور وجود داشت اجازه ترخیص ترخیص داده شد.در آن زمان 12 هزار و دویست و شصت و یک دستگاه خودرو در بنادر و گمرکات کشور دپو شده بود. در دی ماه سال 97 مصوبه‌ای تدوین شد که براساس آن 7 هزار و 150 دستگاه خودرو ترخیص شد و متعاقب آن 5 هزار و 108 دستگاه خودرو در بنادر به صورت دپو شده باقی ماند.

ارونقی گفت: مجددا مصوبه‌ای در تاریخ 29 بهمن سال 98 ابلاغ شد و گمرک ترخیص خودرو‌ها را به استناد این مصوبه آغاز کرد.48 هزار خودروی سواری در گمرکات کشور به مرحله پروانه رسیده بودند، اما با توجه به احتمال اتمام مهلت ترخیص به این خودروها اجازه خروج از گمرک داده نشد.

این مقام مسئول در گمرک تصریح کرد: با وجود اینکه تمام تشریفات گمرکی و حقوق ورودی این خودروها واریز شده بود و هیج مشکلی برای ترخیص وجود نداشت و فقط مهلت ترخیص به اتمام رسیده بود، هزار دستگاه خودروی سواری از محل مصوبه ای که در 29 بهمن 98 ابلاغ شده بود، اجازه ترخیص پیدا کردند.

 

گمرک



معاون امور فنی گمرک تصریح کرد: برای 48 دستگاه خودرو نیز پرونده قضایی تشکیل و از سوی مرجع رسیدگی کننده به پرونده آنها رسیدگی شد.

ارونقی گفت:برای 340 دستگاه خودروی سواری هم که به گمرک اظهار و برای آنها تشریفات گمرکی لازم انجام شده بود اما به مرحله صدور پروانه نرسیده بودند اجازه ترخیص داده شد. علاوه بر این 340 دستگاه خودرو، 170 دستگاه خودروی دیگر هم که حائز شرایط مصوبه بودند به گمرک اظهار و ترخیص شدند.

او تاکید کرد: 227 دستگاه خودرو اروندی در گمرک خرمشهر وجود داشت که 73دستگاه از این خودرو‌ها سفارش ساخت آمریکا و 154 دستگاه بالای 2500 سی سی بودند.از میان این خودروها 144 دستگاه با ابلاغ معاونت حقوقی ریاست جمهوری به گمرک اجازه ترخیص پیدا کردند.

کد خبر 130411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha