پیگیری ایجاد خودروسازی جدید در خراسان رضوی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت بالای این استان در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، برنامه ریزی ویژه سرمایه‌گذاری برای ایجاد خط تولید جدید خودرو در این استان در حال پیگیری است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، مرتضی اشرفی روز سه شنبه در نشستی به منظور بررسی این طرح سرمایه گذاری در استانداری با اشاره به سهم 20 درصدی خراسان رضوی در قطعه سازی خودرو در کشور و وجود کارخانه بزرگ ایران خودرو خراسان افزود: این طرح خودروسازی به تولید ون و وانت اختصاص خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این طرح صنعتی و تولیدی به لحاظ اشتغالزایی پایدار و ارزش افزوده بالای آن با رویکرد تامین بازارهای داخلی و صادراتی، حمایت 100 درصدی از این طرح انجام می شود و پیگیریهای لازم برای جلب موافقت وزارت صنعت و سازمان صنایع کوچک برای اجرای طرح صنعتی خودروسازی در استان در دستور کار قرار می گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر مجوز زیست محیطی شهرک صنعتی شماره پنج مشهد صادر شده و به زودی به استان ابلاغ می‌شود که فرصت مناسبی برای اجرای طرح صنعتی خودروسازی مزبور را فراهم خواهد کرد.

 

خط تولید خودرو



اشرفی همچنین شهرک صنعتی بینالود و شهرک صنعتی شماره 2 قوچان را از دیگر گزینه های مناسب برای اجرای طرح خودروسازی جدید در خراسان رضوی برشمرد.

48 شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد که در 40 مورد از آن زمین برای راه‌اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است. اراضی تحت اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و 600 هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و 400 هکتار آن انجام گرفته که از این میزان 600 هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

کد خبر 130485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha