5500 آمبولانس و 3000 پایگاه اورژانس در آماده باش نوروز

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طرح سلامت نوروزی با به کارگیری پنج هزار و 500 دستگاه آمبولانس، سه هزار پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و 47 فروند بالگرد آغاز شده است.

به گزارش پرشین خودرو، مجتبی خالدی، با اعلام این خبر در خصوص طرح سلامت نوروزی 1400 بیان کرد: از ابتدای اسفندماه اقدامات لازم در خصوص افزایش آمادگی حوزه سلامت در تمام حوزه ها شکل گرفته و به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اقداماتی که باید انجام شود در چند حوزه تخصصی است، ادامه داد: بحث رسیدگی به اورژانس پیش بیمارستانی را در دستورکار داشتیم چرا که اولین نقطه تماس مردم با حوزه سلامت است و در همین راستا سعی کردیم که پایگاه‌های اورژانس به تجهیزات مجهز شوند.

وی با بیان اینکه با به کارگیری پنج هزار و 500 دستگاه آمبولانس، سه هزار پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و 47 فروند بالگرد طرح سلامت نوروزی را آغاز کردیم، گفت: تلاش ما بر این است که اقدامات لازم برای مردم صورت گیرد.

خالدی گفت: در طرح نوروزی 1400 چند اتفاق جدید نیز افتاده که یکی از آن ها برپایی لوکیشن است، زمانی که مردم با اورژانس تماس میگیرند بلافاصله محل تماس برای همکاران مشخص خواهد شد که این چند ویژگی دارد.

وی افزود: با در دسترس بودن لوکیشن اگر آمبولانسی در طول مسیر به محل درخواست فوریت نزدیک باشد آن آمبولانس به محل اعزام خواهد شد. ویژگی دیگر این است که با داشتن طول و عرض جغرافیایی می توانیم با استفاده از نرم افزار ها بهترین مسیر را انتخاب کنیم. همه این موارد به کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار کمک می‌کند.

خالدی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح در استان تهران و خراسان رضوی انجام شده و امیدواریم تا نوروز در سایر استان‌ها نیز انجام گیرد.

کد خبر 130500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha