سدان سیاه پوش آلمانی با تیونینگ منهارت پرفورمنس

قطعا سری۳ ب ام و همراه با لوگوی M یکی از محبوب ترین محصولات صنعت خودرو برای تیونرها در تمام دوران بوده است. زیبایی ظاهری و بستر مناسب برای توسعه قابلیت های فنی از جمله مهمترین ویژگی هایی هستند که ام۳ را تبدیل به گزینه اصلی برای بسیاری از پروژه های تیونینگ می کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصر ایران، اخیرا گروه پرافتخار منهارت پرفورمنس برای بار دیگر سراغ یک دستگاه ام3 سدان مدل 2021 رفته و آنرا وارد وارد منطقه خاص خود کرده است! در ادامه نگاهی به این خودرو خواهیم داشت.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید و البته طبق معمول؛ رنگ مشکی به عنوان تم اصلی پروژه انتخاب و نوارهای طلایی با کد رنگ خاص منهارت وظیفه تکمیل کار را برعهده دارند.

در قسمت دماغه؛ گریل(جلوپنجره) جدید و بزرگ ب ام و دارای بافت نرده ای تمام مشکی است که در همراهی با ورودی های هوای لانه زنبوری بامپر(سپر)، اسپویلر و لیپ کربنی جلو منظره ای بینظیر را شکل داده است.

منهارت از نوارهای طلایی رنگ برای پوشش لبه جزئیات بامپر استفاده کرده که به خوبی در محیط مشکی دیده می شوند.

 

ب ام و



روی درپوش موتور علاوه بر هوداسکوپ ها(ورودی هوا) یک نوار رنگی پهن طلایی رنگ نیز قرار داده شده است.

در نمای جانبی، رینگ های پره ای دوقلوی 21 اینچی با لاستیک 265 در محور جلو و 305 در محور عقب جلب نظر می کنند.

در قسمت عقب نیز دیفیوزر حرفه ای با خروجی های اگزوز دوقلو در هر طرف را باید مهمترین رویداد تعریف شده توسط منهارت دانست.

نمونه 3 لیتری توربودوقلوی 6 سیلندر استاندارد پس از بروزرسانی های منهارت 90 اسب بخار بیشتر همراه خود دارد که میزان خروجی را در مدل کامپتیشن به بالای 600 اسب بخار می رساند. سیستم تعلیق نیز دستخوش تغییراتی شده تا ویژگی های اسپرت بیشتری را به نمایش بگذارد.

گفتنی است؛ منهارت پرفورمنس مجموعه ای است با 30 سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودروهای آلمانی بویژه ب ام و مشغول است. یکی از روش های جالب گروه منهارت علاوه بر تغییرات ظاهری، جایگزینی موتور محصولاتی مانند ایی30، ایی46 یا ایی90 ام3 با موتور محصولات بسیار بزرگ تر مانند پیشرانه 5 لیتری 10 سیلندر ایی60 ام5 است.

خوب طبیعتا چنین تغییری در بخش موتور نیازمند بروزرسانی شاسی، تغییرات در سیستم ترمز، تعلیق و اگزوز خواهد بود و این جادوی مهندسان گروه تخصصی منهارت در ووپرتال آلمان است. منهارت پروژه های موفقی را با دیگر برندهای مطرح خودرویی جهان نیز به نمایش می گذارد اما همانطور که عنوان شد؛ تخصص اصلی این گروه روی ب ام و متمرکز شده اما پروژه های بینظیری از محصولات آئودی، بنتلی، جیپ، لامبورگینی، مرسدس بنز، مینی و ... را نیز ارائه می دهد. رنگ طلایی به عنوان المان ثابت منهارت در بخش های مختلف پروژه های این کمپانی مشاهده می شود.

کد خبر 130555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha