آغاز آزمایشی سامانه ترسیم الکترونیکی کروکی تصادفات

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از آغاز آزمایشی سامانه ترسیم الکترونیکی کروکی تصادفات خبر داد و گفت: این طرح بزودی در سراسر کشور بصورت یکپارچه اجرا می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سیدکمال هادیانفر روز سه شنبه افزود: هدف از این طرح سرعت در رسم کروکی، کاهش هزینه و جلوگیری از ایجاد تصادف ساختگی و سوءاستفاده از بیمه است.

به گفته وی، یکی از برنامه های جدی در پلیس راهور علاوه بر برنامه هایی از جمله کاهش تصادفات، مدیریت صحیح ترافیک و ارائه خدمات مطلوب، تحول سیستمی در حوزه هوشمند سازی و اثبات پلیس در این بخش است.

هادیانفر ادامه داد: حذف جریمه و کروکی های کاغذی منجر به صحت کار و کاهش هزینه های دولت و مردم می شود، براین اساس این اقدام از موضوعات جدی پلیس است.

وی افزود: حدود 6 هزار دست افزار در کشور به این منظور در اختیار همکاران قرار گرفته و تقریبا درصد زیادی از همکاران در پلیس راه های شهرها راه از دست افزارهای هوشمند استفاده می کنند که از طریق این دست افزارها نسبت به وضعیت راننده و وسیله نقلیه مطلع می شوند.

 

کروکی تصادفات



رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در حالیکه در اعمال جریمه دستی چنین مزیتی وجود ندارد اما با الکترونیکی شدن جریمه و کروکی ها کافیست شماره پلاک را وارد سیستم کنیم، همه اطلاعات وسیله نقلیه در دست افزار پلیس رویت می شود و دیگر نیازی نیست که بقیه موضوعات مرتبط به خودرو را وارد کنند یا با وارد کردن کد ملی یا شماره گواهی نامه به راحتی اطلاعات خودرو در اختیار پلیس قرار می گیرد.

هادیانفر افزود: از طریق دست افزارها می توان بیمه خودروها را چک کرد و از معتبر بودن بیمه نامه ها مطمئن شد البته اطلاعات دیگری نیز از جمله مسروقه یا توقیفی بودن خودرو نیز در اختیار افسر پلیس راهور قرار می گیرد.

وی گفت: به زودی سیستم الکترونیکی شدن جریمه و کروکی ها در کشور به صورت یکپارچه انجام می‌شود. از اقداماتی که براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی صورت گرفت این است که جریمه ها را بلافاصله به صورت پیامک به افرادی که تخلف کرده اند، اطلاع رسانی کنیم که بدانند در کجا و به چه دلیلی جریمه شده اند از این طریق اقدام پیشگیرانه صحیح اتفاق می افتد و همچنین هموطنان از میزان جریمه خود مطلع می شوند تا مشمول بحث دو بربرای شدن جرائم نشود.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی افزود: اکنون در سراسر کشور بیش از 90 درصد جریمه ها با سیستم دست افزار انجام می شود هر چند با پانچ دستی نیز پیامک به هموطنان ارسال می شود اما دست افزارهای پلیس بلافاصله جریمه ها را ارسال می کند.

هادیانفر در مورد حذف کروکی های دستی گفت: با انجام کروکی الکترونیکی، از کروکی های تقلبی و کلاهبرداری در این بخش جلوگیری می شود و صحت بخشی که در این زمینه وجود دارد بسیار بیشتر از کروکی های دستی و زمان‌بر است.

کد خبر 130602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha