کد خبر 130631
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
 پژو به آمریکا نمی‌رود

شرکت خودروسازی استلانتیس رسما تایید کرد که پژو، مسافر آمریکا نخواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، از زمان ادغام استلانتیس و تبدیل این شرکت به چهارمین غول اتومبیل سازی جهان، همواره گمانه‌زنی‌هایی درباره سرنوشت پژو زده می‌شد. در اوایل فوریه، مدیر عامل استلانتیس در تماس با رسانه‌ها، تایید کرد که دیگر برنامه‌ای برای بازگشت پژو به ایالات متحده وجود ندارد. روز گذشته اما این کمپانی رسما تاکید کرد که تمرکز خود در بازار آمریکا را به جای پژو بر آلفارومئو خواهد گذاشت. این در حالی است که خبر بازگشت پژو به آمریکا، در سال 2016 به تیتر نخست روزنامه‌ها مبدل شد؛ اما مدیر عامل استلانتیس، کارلوس تاوارس گفت از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده است.

 

پژو



سخنگوی این کمپانی اعلام کرد که «شرایط جدید استلانتیس برای تمرکز بر روی بازار آمریکا، ما را وادار کرد که روی برندهای موجود در بازار تمرکز کنیم. در نتیجه گزینه استلانتیس، تمرکز بر آلفا رومئو خواهد بود.» پیش از این بسیاری منتظر بودند پژو راهی آمریکا شود، تا بازار راکد این خودرو در اروپا را جبران کند. پژو تا اوایل دهه 90میلادی در آمریکا به فروش می‌رفت و از سال 2017 در تلاش است تا به این بازار برگردد. تلاشی که احتمالا برای مدتی طولانی متوقف خواهد شد.

در پی این تصمیم، مدیر عامل استلانتیس گفت: « بهتر است که ما استعداد ، سرمایه و توانایی مهندسی شرکت استلانتیس را به مارک‌های موجود منتقل کنیم تا بتوانیم آنچه را که باید، بهبود ببخشیم و در جایی که باید شتاب کنیم، به خود سرعت بخشیم؛ زیرا ما در حال حاضر، حضوری بسیار قوی در این بازار داریم»

آلفارومئو اما در آمریکا با مشکلاتی روبه‌رو است؛ گرچه این برند از سوی منتقدان تحسین شد؛ اما فروش آن چشم‌گیر نبود و در سال 2020 رشد متوسطی داشت. فروش این برند تنها کمی از یک درصد بیشتر بود؛ اما باید توجه داشت که بازار خودرو در سالی که گذشت به طور کلی، کاهشی 15درصدی را تجربه کرد؛ با این حال رشد آلفارومئو برای صاحبان این شرکت، کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. مدیران استلانتیس امیدوارند با تمرکز بر این برند، رونق را به آن بازگردانند.

کد خبر 130631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha