آموزش مجازی رانندگی به زودی راه‌اندازی می‌شود

رئیس پلیس راهور گفت: آموزش مجازی برای جوانان راه‌اندازی و وسائل نقلیه نیز به صورت سیستمی ترخیص می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سیدکمال هادیانفر روز یکشنبه در پانزدهمین همایش روسای پلیس راهور افزود: هفت هزار و 600 دست افزار در اختیار همکاران در سطح جاده و راه ها قرار گرفته است و سالانه 30 میلیارد تومان قبض کروکی صادر می شد که با سیستمی شدن کروکی ها در این زمینه صرفه اقتصادی انجام شد.

وی ادامه داد: در 236 هزار کیلومتر راه ها و 47 هزار و هشت شهر کشور پلیس راهور حضور دارد و علاوه بر تسهیل ترددها، کاهش تصادفات از دیگر ماموریت های اصلی راهور است.

هادیانفر گفت: کرونا بالاخره تمام می شود اما تصادفات رانندگی به حوزه ترافیک اتصال دارد. در کشورهای مختلف شاخص هایی برای تصادفات وجود دارد که یکی از این شاخص ها، جانباختگان است.

 

رانندگی مجازی



وی با بیان اینکه 31 درصد کاهش در زمینه جانباختگان تصادفات را پیش بینی می کنیم، گفت: روند تصادفات و جانباختگان از سال 85 با 28 هزار کشته بود و به ازای هر کشته 25 نفر مصدوم می شدند که با حمایت های صورت گرفته در چند سال اخیر جانباختگان کاهش یافته و به سالانه 27 هزار و 355 هزار معلول رسیده است که 15 درصد دچار قطع عضو می شوند.

هادیانفر به زیان مادی و معنوی تصادفات اشاره کرد و گفت: اولویت ما تصادفات است تا در کنار آن به صورت سیستمی ترافیک را مدیریت کنیم .آن هم با 35 میلیون وسیله و 44 میلیون راننده که در کشور وجود دارد و 32 درصد آن در سن فرسودگی قرار دارند و خطر تصادفات روز به روز افزایشی می شود.

وی با اشاره به مشکلات تحریم ها، افزود: با حمایت دولت یک هزار و 76 دستگاه خودرو جدید به حوزه پلیس راه تزریق می شود.

رئیس پلیس راهور گفت: 36 هزار نیرو در 236 هزار راه کشور که 45 کیلومتر راه اصلی سرو کار داریم 12 درصد کشته ها در راه های روستای اتفاق می افتد براین اساس ناگزیر هستیم از فناوری روز دنیا استفاده کنیم.

هادیانفر گفت: بعد از دو سال افزایش در جانباختگان در سال 98 یک و چهار دهم کاهش داشته است، اسفند امسال نیز نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش تردد در جاده ها داشته ایم.

وی ادامه داد: براساس آمار پزشکی قانونی آمار کشته ها دو هزار و 800 نفر کاهش یافته که نیاز است تا پایداری ایجاد شود. از سوی دیگر توانستیم به52 درصد توان عملیاتی برسیم.

کد خبر 130682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha