افزایش دمای هوای کشور از امروز

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، وزش باد شدید جنوبی و افزایش محسوس دما بین ۱۲ تا ۸ درجه اتفاق خواهد افتاد، گفت: بر این اساس امکان ذوب برف، بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی و همچنین احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت آب و هوایی کشور، گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی، امروز برای اغلب مناطق کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می شود. جمعه در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه در برخی نقاط شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و در برخی نقاط جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

ضیائیان به بیان اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود، گفت: امروز با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، وزش باد شدید جنوبی و افزایش محسوس دما بین ۱۲ تا ۸ درجه اتفاق خواهد افتاد و جمعه با شمالی شدن جریانات، کاهش دما بین ۱۵ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد.

 

آب و هوا



وی گفت: باید توجه کرد که با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما در روز پنجشنبه، امکان ذوب برف، بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی و همچنین احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

ضیاییان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه، در شمال غرب، غرب و بخش های مرکزی و دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد. امروز شمال خلیج فارس و از جمعه تا دوشنبه بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس و همچنین روزهای شنبه تا دوشنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می شود.

کد خبر 130758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha