کد خبر 130765
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
برقی سازی 50 درصدی ب ام و تا سال 2030

شرکت بی ام وی اعلام کرد که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ حداقل نیمی از خودروهای تولیدی این شرکت برقی شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، در حالی که برخی شرکت‌های خودروسازی نظیر ولو اعلام کرده‌اند که تا سال 2030 تمام تولیداتشان برقی خواهد بود و دیگر خودروی با مورد احتراق داخلی تولید نمی‌کنند اما شرکت بی ام و آلمان رویکردی نسبتا محافظه کارانه در این زمینه اتخاذ کرده و گفته است که انتظار می‌رود تا سال 2030 نیمی از خودروهایش برقی شده و آلایندگی صفر داشته باشند.

بر اساس پیش بینی این شرکت خودروسازی آلمانی که امروز منتشر شد، بی ام و قصد دارد تا سال 2023 گزینه تمام برقی را برای 90 درصد مدل‌های تولیدی خود ارائه دهد.

 



اولیور زیپس، مدیرعامل بی ام و پس از سال 2020 و بحران کرونا حالا می‌گوید: ما سال جدید را با شرایط خوب شروع کرده‌ایم و می‌خواهیم هر چه زودتر به سطح دوران پیش از دوران کرونا بازگردیم و حتی بالاتر برویم.

بی ام و می‌گوید: برند مینی این شرکت در سال‌های نخست دهه 2030 به طور کامل برقی خواهد شد و تا سال 2030 هم نیمی از تولیدات بی ام و به طور کامل برقی خواهند بود. درواقع صفر کردن آلایندگی تولیدات موجی است که در میان خودروسازان چند وقتی است که شکل گرفته و تسلا نخستین شرکتی بود که در این زمینه گام برداشت و حالا خودروسازان اروپایی و چینی هم سوار این موج شده‌اند به گونه‌ای که در کنار ولوو و بی ام و شرکت فورد آمریکا و فولکس واگن آلمان هم از برنامه خود برای تخصیص سهم قابل توجهی از فروش و تولید به خودروهای برقی تا سال 2030 خبر دادند.

کد خبر 130765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha