آخرین وضعیت سفرهای نوروزی بر اساس اطلاعات رسمی

در روزهای گذشته براساس آخرین اطلاعات و آمار رسمی منتشر شده بیش از ۴۷ درصد سفرهای نوروزی مردم نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش یافته است که در این میان بیشترین خروجی خودروها از استان‌های تهران و البرز بوده و استان‌های شمالی نیز بیشترین انباشت خودروهای غیربومی را تجربه کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، براساس سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور از بیستم اسفندماه سال گذشته تا دیروز اول فروردین‌ سال جاری به طور متوسط روزانه یک میلیون و 730 هزار و 229 وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی بین استانی تردد کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال گذشته 47 درصد افزایش یافته اما نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال 1398 معادل 14 درصد کاهش را تجربه کرده است.

طی یک هفته گذشته تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای بین استانی روند افزایشی داشته و از یک میلیون و 861 هزار وسیله نقلیه در 25 اسفندماه به دو میلیون و 46 هزار وسیله نقلیه در 28 اسفندماه رسید اما در روزهای گذشته این آمار روند کاهشی پیدا کرد؛ به طوری که تردد بین استانی در روز 29 اسفندماه سال گذشته با هفت درصد کاهش نسبت به روز قبل از به یک میلیون و 892 هزار وسیله نقلیه رسید و این کاهش در 30 اسفندماه نیز تکرار شد و با افت 29 درصدی نسبت به 29 اسفندماه یک میلیون و 344 هزار وسیله نقلیه شد.

البته تردد بین استانی در اولین روز از سال جدید افزایش 11 درصدی نسبت به آخرین روز از سال 1399 تجربه کرد، چراکه یک میلیون و 491 هزار و 413 وسیله نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی بین استانی در این روز تردد کردند.

براساس آمارهای ثبت شده از تردد وسایل نقلیه مختلف از 20 اسفندماه سال گذشته تا دیروز (اول فروردین‌ماه امسال) استان‌های مازندران با بیش از یک میلیون و 342 هزار و 833 وسیله نقلیه و استان گیلان با 977 هزار و 171 وسیله نقلیه بیشترین تغییرات را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کردند که به ترتیب 103 درصد و 140 درصد افزایش را نشان می‌دهد. پس از آن اردبیل، گلستان، زنجان و کهگیلویه و بویراحمد در رتبه‌های بعدی بیشترین درصد تغییر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف قرار می‌گیرند.

همچنین آزادراه کرج - قزوین (گلشهر)، آزادراه تهران – کرج (کیلومتر 25)، آزادراه کرج - تهران (پل کلاک)، آزادراه قزوین - کرج (ترمینال کلانتری) و آزادراه ساوه – تهران (عوارضی تهران) محورهای مواصلاتی کشور با بیشترین تردد در روز نخست سال جاری بودند که تقریبا این محورها در هفته گذشته نیز چنین وضعیتی را تجربه کرده‌اند.

کد خبر 130820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha