کیش و استانبول پرفروش‌ترین بلیت هواپیما در ایام نوروز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به افزایش سفرهای هوایی گفت: تا کنون در ایام نوروز پرفروش‌ترین بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی کیش و در مسیرهای خارجی استانبول بوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به افزایش پروازهای داخلی و خارجی نسبت به نوروز سال ۹۹ اظهار داشت: واقعیت این است که تعداد پروازها و سفرهای هوایی در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته بود اما با توجه به توصیه و تاکیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا شرکت التهاب و اشتیاقی برای سفر ایجاد نکردند.

وی با اشاره به انجام چند پرواز فوق العاده گفت: در کنار پروازهای برنامه‌ای، به طور محدود چند پرواز فوق العاده هم برای مسیرهای پرتقاضا مانند تهران- کیش انجام شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: بخشی از افزایش آمار جابه جایی مسافر به دلیل رعایت و اجرای پروتکل فاصله گذاری اجتماعی بوده و تمام ایرلاین‌ها در تمام پروازها موضوع پذیرش مسافر با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را رعایت کردند. هر چند تعداد پروازها افزایش داشت اما میزان مسافر کمتری جابه جا شده که این هزینه هایی را به شرکت‌های هواپیمایی تحمیل کرده است.

اسعدی سامانی با اشاره به پرتقاضا و پرترددترین پروازهای داخلی و خارجی اظهار داشت: پرواز کیش و پرواز استانبول پرفروش‌ترین مسیرهای داخلی و خارجی در ایام نوروز امسال بودند.

وی درباره انجام پروازهای خارجی گفت: در حالی که در چند روز اول شاهد افزایش فروش بلیت پروازهای خارجی بودیم اما شتاب این روند متوقف شد و حتی عده‌ای به دلیل تاکیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره سفرهای خارجی، بلیت‌های خود را کنسل کردند و به دلیل نبود تقاضا، پروازها در برخی از مسیرها با یکدیگر ادغام شدند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه امسال گزارشی درباره گرانفروشی بلیت هواپیما دریافت نکردیم، ادامه داد: هیچ گزارشی درباره گرانفروشی بلیت هواپیما تا به امروز دریافت نکردیم و تمام ایرلاین‌ها، بلیت‌ها پرواز در مسیرهای مختلف را با نرخ‌های اعلام شده فروختند البته در روزهایی، قیمت رفت برخی از مسیرها بسیار کاهش پیدا کرد به طوری که بلیت مسیر کیش - تهران در ایام اول و دوم فرودین توسط چارترکنندگان به ۴۰ هزار تومان رسید.

وی تاکید کرد: البته مسافران توجه داشته باشند که معمولا قیمت برگشت این پروازها با این قیمت‌های نازل نخواهد بود و بهتر است که بلیت برگشت را هم در همان زمان خرید بلیت رفت، خریداری و تهیه کنند.

اسعدی سامانی تاکید کرد: خوشبختانه تا به امروز گزارشی مبنی بر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی ایرلاین‌ها در پروازهای نوروزی دریافت نکرده‌ایم.

کد خبر 130888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha