کد خبر 130913
۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
آپشنی جذاب که کشنده است!

سانروف از جمله آپشن هایی محسوب می شود که به شدت طرفدار دارد و حتی نبود آن باعث می‌شود برخی از افراد از خرید منصرف شوند. اما وجود یک سقف شیشه ای در خودرو جان مسافران را به خطر نمی‌اندازد؟

به گزارش پرشین خودرو به نقل از گسترش نیوز، معمولا اکثر آپشن های خودرویی برای اولین بار توسط آمریکایی ها اختراع شده است. سانروف نیز از این قاعده مستثنی نیست و نخستین بار روی خودرو NASH در سال 1937 قرار گرفت. پس از آن نیز لینکن این آپشن را روی مدل کانتیننتال MARK IV خود در سال 1976 قرار داد. به نوعی از این تاریخ استفاده از سانروف در بین خودروها گسترده تر شد.

البته در آن زمان ساخت سانروف توسط شرکت های به صورت جداگانه خارج از کارخانه خودروسازی انجام می‌گرفت و فرآیند آن کمی متفاوت با امروز بود. با تمام این وجود حال به جایی رسیدیم که روی اکثر خودروها شاهد مدل های مختلفی از سقف شیشه ای از جمله سانروف هستیم. اما آیا سانروف ایمن است؟

گزارش های مختلفی درباره شکسته شدن سانروف در حین تصادفات وجود دارد و میزان آن در تصادفات آنقدر ناچیز نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد. در سال های بین 1997 الی 2008 حدود 1400 نفر به دلیل مشکلات مرتبط با همین آپشن خودرویی مجروح شدند و 300 نفر نیز کشته شدند. به نوعی می‌توان گفت یک خطر اساسی بالای سر شما قرار دارد.

البته این نکته را نیز باید گفت که به مرور خودروساز نسبت به مقاوم کردن شیشه ها اقدام کردند. اما هنوز خطر جراحت یا مرگ به صفر نرسیده است.

کد خبر 130913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha