خط تولید موتور تیوان با حضور مجازی رئیس جمهوری افتتاح شد

خط تولید پیشرانه شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با حضور ویدئو کنفرانسی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران ارشد گروه بهمن افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خط تولید پیشرانه کم مصرف تیوان از دی ماه سال ۹۲ با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمایت از بخش خصوصی دانش بنیان برای ارتقاء فناوری صنعت خودرو و تولید موتورهای کم مصرف و مطابق آلایندگی روز دنیا در دستور کار قرار گرفت.

 

مراسم افتتاح خط تولید موتور تیوان


مقام معظم رهبری نیز طی چند مرحله لزوم تولید موتور کم مصرف خودرو مطابق فناوری های روز دنیا و تحقق این طرح کلان ملی را در سخنرانی های خود مطرح کردند.

در همین راستا شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت های گروه بهمن طراحی و تولید خانواده موتورهای سه و چهار سیلندر کم مصرف با سطح آلایندگی یورو ۶ و در محدوده توان ۷۵-۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰-۲۵۰ نیوتن متر را بر عهده گرفت و صبح امروز و در سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها فاز نخست خط تولید موتور تیوان با حضور ریاست جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسید.

این خط تولید در فاز نخست توان تولید ۵۰۰ هزار دستگاه موتور را دارد.

خطوط تولید تیوان از مدرن ترین، به روز ترین و پیشرفته ترین خطوط تولیدی صنعت خودرو کشور است که به طور همزمان قابلیت ماشین کاری و مونتاژ ۱۰ نوع از موتورهای سه و چهار سیلندر را فراهم کرده است.

یادآور می شود، پیشرانه تیوان جهت ارتقاء راندمان و کاهش مصرف سوخت، فناوری های جدیدی مانند پاشش مستقیم سوخت داخل محفظه احتراق، بکارگیری توربوشارژ، سرسیلندر یکپارچه با منیفولد خروجی و… را به کار گرفته که حاصل آن تولید موتور قدرتمند و دارای کمترین مصرف سوخت و سطح آلایندگی یورو ۶ است.

کد خبر 131109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha