شارژ باتری مرسدس بنز AMG هیبریدی، با نیروی حاصل از دریفت!

دامنه برقی شدن خودروها به محصولات آلمانی با عملکرد (قدرت، سرعت و شتاب) بالا هم سرایت کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، ماه گذشته عملکرد برقی یا E Performance در مرسدس بنز ای ام جی Mercedes-AMG معرفی شد. این فناوری، در حقیقت آینده خودروهای «جی تی چهار در» و کلاس سی مرسدس بنز است. و اگر بخواهیم صادق باشیم، تنظیمات این فناوری بدون کمک یک مهندس نرم افزار، کار هر کسی نیست و خریداران این خودروها باید یک دوره آموزشی بگذرانند تا با تنظیمات آن آشنا شوند.

اما با تمام ویژگی های خاصی که این فناوری جدید دارد، یکی از ویژگی های آن شایسته معرفی شدن است. نرم افزاری که برای فناوری عملکرد برقی E Performance‌ طراحی شده که اجازه می دهد هنگام دریفت، باتری نفسی تازه کند و شارژ شود. دلیل آن هم این است که در سامانه قوای محرکه ای که در عقب خودرو نصب شده و به آن «واحد محرک برقی» یا Electric Drive Unit (EDU) هم می گویند، هنگام بکس و باد، نیروی موتور احتراق داخلی (درون سوز) را جذب می کند و معنی دیگر آن این است که به شارژ دوباره باتری کمک می کند. البته اتفاقی که می افتد پیچیده تر از این جمله خلاصه ای است که بیان شده است، اما عصاره کلام همین است.

 

مرسدس بنز



برای کسانی که عاشق عدد و رقم هستند، با توجه به این که سامانه ی E Performance‌ روی قوای محرکه هیبریدی در مدل AMG GT 4-Door نصب می شود؛ خروجی ترکیبی این سامانه 804 اسب بخار (معادل 600 کیلووات) و گشتاور آن 738 پوند-فوت (معادل 1001 نیوتن-متر) است. دلیل این همه قدرت هم یک موتور 8 سیلندر 4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو و EDU‌ است.

با تنظیمات این سامانه، صفر تا 100 ای ام جی جی تی 4در به زیر 3 ثانیه می رسد و از جهت مقایسه،‌ شتاب مدل فعلی GT63 S چهار در 3.1‌ ثانیه است.

کلاس سی هیبریدی C-Class قرار نیست موتور 8سیلندر داشته باشد و به جای آن موتور 4سیلندر 2 لیتری M139 را دریافت خواهد کرد که در مدل های AMG A45‌ و CLA 45 به کار گرفته شده اند. اما موتور برقی مجهز به توربوشارژر آن شباهت به مدل AMG One hypercar دارد و همین موتور برقی 442 اسب بخار (معادل 330 کیلووات) به قدرت این خودرو می افزاید.

منبع: سایپانیوز

کد خبر 131174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha