بررسی مزایای موتورهای TGDI

موتورهای TGDI بررسی و مزایای آن منتشر شد.

به گزارش پرشین خودرو، از ابتدای اختراع موتور احتراق داخلی بنزینی چهار زمانه توسط نیکلاس اتو آلمانی در سال 1861 تا به امروز، طراحان موتور و به طور تخصصی مهندسان احتراق همواره سعی دارند این فرآیند را به روز رسانی و اقتصادی کنند. به این علت که رسیدن به قدرت وگشتاور بیشتر، مصرف سوخت کم تر و کاهش آلایندگی از جمله اصول کلی مهندسی موتور است.

از جمله آخرین مسیرهایی که توسط طراحان موتور در سال های اخیر طی شده است، کاهش حجم و تعداد سیلندرها و استفاده از تکنولوژی توربو شارژر است. به این علت که می توان با مصرف سوخت کم تر قدرت مناسبی را با این روش از موتور استخراج کرد.

یکی از مهمترین نکاتی که در صنعت خودرو وجود دارد و همواره جزو دغدغه‌های اصلی سازندگان بوده، مصرف سوخت بهینه است. حتی پیشرفت 0.1 درصدی در مصرف سوخت را می‌توان یک گام بلند در راستای بهبود صنعت خودرو به شمار آورد.
پیشرانه‌های (TGDI (Turbocharged Gasoline Direct Injection یا همان موتورهای تزریق مستقیم سوخت توربوشارژ، یکی از پیشرفت‌های جدید خودروسازان در راستای بهبود مصرف سوخت خودروها بوده است.

برای اینکه خودروسازان بتوانند نیاز مشتریان خود نظیر مصرف سوخت کمتر و همچنین قدرت بیشتر را پاسخگو باشند، به سمت استفاده از موتورهای TGDI متمایل شده‌اند. موتورهای TGDI برای اینکه بتوانند به این اهداف دست پیدا کنند، سوخت خودرو را به صورت مستقیم به داخل سیلندر می‌پاشند تا به گونه‌ای اثری خنک کننده داشته باشند و همچنین از نظر مصرف سوخت و قدرت خروجی موتور کیفیت بالاتری را ارائه دهند. همین پاشش مستقیم سوخت در داخل سیلندر موتور باعث می‌شود تا نرخ فشرده شده در داخل سیلندر افزایش پیدا کند و در نتیجه گشتاور بیشتری از سوی موتور خودرو تولید شود.

این گزارش می افزاید: چنانچه پیشرانه ای به تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت مجهز باشد و به صورت تنفس طبیعی تولید شود، معمولا پسوند GDI را در کنار نام خودرو مشاهده خواهیم کرد؛ حال اگر پیشرانه توربوشارژی به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز باشد، عبارت TGDI در کنار نام آن دیده خواهد شد که T ابتدا به Turbo یا همان توربوشارژ پیشرانه اشاره دارد.

 

جک اس 5 جدید، جک s5


یادآور می شود که تنها موتور داخلی 1500 TGDI بر روی جدیدترین محصول کرمان موتور یعنی "جک S5 جدید" استفاده می شود. یکی از ویژگی های این موتور تولید توان بالا با وجود مصرف سوخت پایین است. همچنین حداکثر گشتاور این موتور 1.5 لیتری توربو از 1500 دور در دقیقه به جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه این خودرو انتقال پیدا می کند و موجب می شود تا جک S5 جدید همچنان توان حرکتی بسیار خوبی داشته باشد.

کد خبر 131181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha