آغاز تحویل پیتزا با خودروهای بدون راننده در آمریکا

در شهر هیوستن آمریکا خودران ها بدون راننده پیتزای دومینو را به مشتری تحویل می دهند.

به گزارش پرشین خودرو، مردم شهر هیوستن آمریکا با مراجعه به وبسایت فروشگاه زنجیره ای وودلند هایتس می توانند پیتزای دومینو سفارش دهند و به جای آن که سفارش خود را از موتوری تحویل بگیرند از خودران هایی تحویل بگیرند که هم پیتزا را گرم نگه می دارد و هم امنیت آن به مراتب بالاتر است چون مشتری سفارش خود را از فرد دریافت نمی کند.

دومینو چند سالی است که روز تحویل بدون راننده پیتزا سرمایه گذاری می کند و به دنبال تحویل سریع تر، آسان تر و ارزان تر است.

دومینو تحویل پیتزا را به شرکت سازنده خودران نیرو Nuro‌ می سپارد و طرح پایلوت آن از شهر هیوستن از همین هفته آغاز می شود. نیرو هم از ربات R2 خود برای تحویل استفاده می کند و وقتی که ربات از راه می رسد، مشتری باید شماره پین PIN‌ که از وبسایت دریافت کرده روی صفحه کلید ربات وارد کند تا درب ربات باز شود و پیتزا را تحویل بگیرد.

برای خاتمه طرح پایلوت این تحویل پیتزا هنوز زمانی تعیین نشده است.

ربات R2 اولین خودران کاملی است که کالا را در خیابان یا جاده به مشتری تحویل می دهد و به هیچ عنوان سرنشین ندارد که مشمول قوانین نظارتی وزارت حمل و نقل ایالات متحده قرار بگیرد. نیرو Nuro‌را دو عضو سابق تیم خودران گوگل با گردآوری 500 میلیون سرمایه تأسیس کرده اند که بخشی از این سرمایه گذاری را «گریل مکزیکی چیپوتل» Chipotle Mexican Grill انجام داده است.

باید در نظر داشته باشید که به این زودی ها تحویل بدون راننده جایگزین تحویل عادی نخواهد شد. به هیچ عنوان امکانات لازم برای این جایگزینی مهیا نیست.

ارزش سهام دومینو در سال 2020 حدود 13 درصد رشد داشته است و به 15.2 میلیارد دلار رسیده است. مهمترین دلیل این رشد خیره کننده،‌ نیاز مردم به تحویل غذا در دوران همگیری و شیوع سریع ویروس کرونا بوده است. با این حال تحلیل گران اعتقاد دارند دوره ای در راه است که مردم از پیتزا خسته می شوند.


منبع: سایپانیوز

کد خبر 131235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha