کد خبر 131241
۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
 پایان انتظار برای فیس لیفت پژو ۳۰۰۸

بیش از چهار سال طول کشید تا پژو ۳۰۰۸ فیس‌لیفت شود. مانند اکثر پژوها این کراس اوور خانوادگی هم به گونه‌ای ساخته شده که برخی ویژگی‌های ورزشی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش پرشین خودرو، پژو برای ۳۰۰۸ فیس لیفت جدید، پیشرانه‌های متعدد و متنوعی را در نظر گرفته است. پیشرانه پایه از نوع ۲/ ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ است که ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه با جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته خودکار قابل سفارش است.

پیشرانه بعدی از نوع ۴ سیلندر ۶/ ۱ لیتری توربوشارژ است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه تنها با جعبه دنده ۸ سرعته خودکار هماهنگ شده است. برای خریداران نسخه دیزلی هم یک موتور ۵/ ۱ لیتری با ۱۳۰ اسب بخار قدرت درنظر گرفته شده که با جعبه دنده‌های دستی و خودکار قابل سفارش خواهد بود.

 

پژو



علاوه بر این، دو مدل هیبریدی هم برای ۳۰۰۸ فیس لیفت ۲۰۲۱ موجود است. در نسخه اول، که از سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند، از ترکیب پیشرانه ۱۸۰ اسب بخاری بنزینی و یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری استفاده شده است.

پژو ۳۰۰۸ فیس لیفت در بحث ایمنی و سیستم‌های کمک راننده نیز پرقدرت عمل کرده است. ۳۰۰۸ برای اولین بار در سگمنت خودروهای کراس اوور کامپکت از سیستم نایت ویژن استفاده کرده که در نوع خود بی‌نظیر است. از جمله سیستم‌های کمک‌راننده نیز می‌توان به کروزکنترل فعال، راهنمای ماندن در خط، جدیدترین نسخه از ترمز اضطراری خودکار، تابلوخوانی علائم ترافیکی و… اشاره کرد.



منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 131241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha