کد خبر 131312
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
 کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای‌ پایتخت هم‌اکنون (۲۹ فروردین ماه) در محدوده قابل قبول است اما افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، ‌بنابرپیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (29 فروردین ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر وافزایش ترافیک صبحگاهی است.

طی روز با حاکمیت جو نسبتا پایدار و آرام، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد همچنین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ «ازن» باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

در اواخر وقت نیز افزایش حجم ترافیک و تجمع ذرات معلق برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را در مناطق پرتردد به‌دنبال خواهد داشت، هرچند با افزایش تدریجی تندی باد در ساعات پایانی تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. صبح فردا (30 فروردین ماه) با آغاز تردد خودروها و افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا دور ازانتظار نخواهد بود. رشد ناپایداری جوی طی روز و افزایش تندی باد در ساعات بعدازظهر از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

با حاکمیت این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (30 فروردین ماه) انتظار می‌رود وضعیت قابل‌ قبول دربیشتر مناطق برقرار شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 79 بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 85 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

کد خبر 131312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha