پروازهای مسافری چند نفر را کرونایی کرد؟

طی سال گذشته شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مانند دیگر همتایان خارجی‌شان زیان بسیاری از کرونا دیدند و حواشی و اتهامات بسیاری را هم تحمل کردند که از ورود کرونا به ایران تا عامل گسترش و پراکندگی ویروس در کشور متنوع بود، ادعاهایی که به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری به هیچ وجه درست نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، از همان روزهای شیوع ویروس کرونا در چین و ورود آن به ایران حاشیه‌ها برای شرکت‌های هواپیمایی مخصوصا آن‌هایی که از چین و به این کشور پرواز داشتند، بیشتر و بیشتر شد و برخی در فضای مجازی آن‌ها را عامل ورود این ویروس به کشور می‌دانستند.

پس از این ماجرا و در پی گسترش این ویروس در کشورد در قالب چهار موج کرونا و قرمز و نارنجی شدن چندین باره شهرهای کشور، باز هم انگشت اتهام به سمت ایرلاین‌ها و پروازهایی که البته برخی از آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی را نادیده می‌گرفتند، نشانه رفت.

البته برخی از مسئولان نیز در این باره که پروازهای داخلی و خارجی در گسترش ویروس کرونا موثر هستند، صحبت کردند اما بعدها این مسائل از سوی محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی – رد شد و این مقام مسئول ادعا کرد که پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌های حمل و نقل اجرایی و عملیاتی شده و با متخلفان برخورد شده است.

 

هواپیما



در همین راستا تورج دهقان زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری – این حواشی و اتهامات را از اساس رد و اظهار کرد: طی ۱۴ ماه گذشته که ویروس کرونا در کشور شروع پیدا کرده تعداد کروی پروازی که به این ویروس مبتلا شده‌اند به انگشتان دست هم نمی رسد و تنها یک مورد فوتی در این زمینه داشتیم، این مسئله نشان می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به درستی و با دقت در صنعت هوانوردی رعایت می‌شود. بنابراین نمی‌توان همه تقصیر را در زمینه شیوع ویروس کرونا یا گسترش آن در کشور به گردن دیگران (صنعت هوانوردی) انداخت.

وی افزود: با وجود آن که می‌دانیم رعایت محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در هواپیماها که برای پروازهای داخلی اعلام شده است، درست نیست، تابع ستاد کرونا هستیم و این مصوبه را تاکنون با دقت اجرا کرده‌ایم و با هر شرکتی که در این زمینه قصوری مرتکب شده، برخورد کرده‌ایم. تا کنون نتنها پروازهای بسیاری را برای برخی شرکت‌های متخلف لغو کرده‌ایم بلکه نام آن‌ها را منتشر کرده و تعداد شکایات مردم و نتایج آن را گزارش و منتشر کرده‌ایم. اما این که دائماً در وضعیتی که کشور با مشکل مواجه می‌شود یا آن که شیوع ویروس کرونا گسترش پیدا می‌کند، به دنبال مقصر باشیم درست نیست و نمی توان مسافران ایرانی را که به کشورهای مختلف رفته‌اند، به علت شیوع ویروس کرونا ممنوع الورود کرد.

حالا و با توجه به این اظهارات باید دید که کارشناسان و مسئولان حوزه بهداشتی و به ویژه اپیدمیولوژیست‌ها نظرشان درباره میزان و احتمال سرایت ویروس کرونا در پروازهای مسافری به ویژه پروازهای مسافری ایران با پروتکل‌های پیش‌بینی شده چقدر است و به ادعای این مقام مسئول، این صنعت که خود به اندازه انگشتان دست درگیر کرونا شده تا چه حد در شیوع و گسترش آن نقش داشته است؟

کد خبر 131314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha