بازار خودرو چشم انتظار تحولات بیشتر قیمتی / معاملات در فضای مجازی واقعیت ندارد

بازار خودرو با توجه به نوسانات این روزهای بازار ارز چشم انتظار تغییرات و تحولات بیشتر قیمتی است و تعطیلی نمایشگاه‌ داران خودرو به علت کرونا، موجب شده تا در عمل، خرید و فروشی در بازار صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام تعطیلی برخی صنوف از سوی ستاد مقابله با کرونا، نمایشگاه‌داران خودرو که سال ۹۹ را با رکود به پایان برده بودند پس از تعطیلات نوروزی ناگزیر به تعطیلی دیگری و تداوم رکود معاملات در این بازار شدند.

بازار خودرو در آغاز هفته گذشته و همزمان با تعطیلات کرونایی شاهد رشد دوباره قیمت ها بود اما ثبات نرخ ارز طی روزهای اخیر موجب تثبیت نسبی قیمت خودرو در روزهای پایانی هفته و آغاز هفته جاری شد.

در چنین شرایطی فعالان بازار معتقدند ثبات قیمت ها و روند کاهشی دلار موجب شده تا مردم همچنان به کاهش قیمت ها امیدوار بوده و کمتر تمایلی به خرید خودرو داشته باشند و با توجه به صحبت های مطرح شده در خصوص مذاکرات برجام و احتمال کاهش قیمت ارز، چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

در همین زمینه یک فعال بازار خودرو در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان اینکه با اعمال محدودیت های کرونایی و تعطیلی نمایشگاه ها بازار معاملات خودرو در رکود سنگینی بسر می برد، عنوان کرد: بازار خودرو تعطیل و راکد است و هیچ خرید و فروشی جریان ندارد، بنابراین مردم به قیمت‌های غیر واقعی که در فضای مجازی اعلام می شود اعتنا و اطمینان نکنند.

کاظم محمدی نیکخواه افزود: هر چند برخی خبرها حاکی از جریان معاملات در فضای مجازی دارد اما با توجه به تعطیلی مراکز شماره گذاری و دفاتر اسناد رسمی این مساله نمی تواند واقعی باشد چرا که عمده خریداران و فروشندگان با توجه به نوسانات این روزها در بازار ارز، چشم انتظار تغییرات و تحولات بیشتر قیمتی در بازار خودرو هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به سمت و سوی بازار دلار بیشتر خریداران و فروشندگان فقط در بازار قیمت ها را رصد می کنند و عملا تمایلی برای ورود به بازار خرید و فروش ندارند به طوری که در این بازار خریداران قیمت ها را با افت نرخ ارز می خواهند خریداری کنند و فروشندگان نیز تمایل به فروش خودرو با حباب قیمتی هستند.

 

بازار خودرو


به گفته این فعال بازار خودرو، در حال حاضر قدرت چانه زنی خریداران بیشتر از فروشندگان است و نامشخص بودن وضعیت قیمت ارز از یک طرف و در عین حال تورم سال جدید موجب شده تا نوعی سردرگمی برای خریداران و فروشندگان در اوضاع فعلی بازار ایجاد شود.

محمدی نیکخواه با تاکید بر اینکه در بازار نیز همه چیز به نوسانات ارز وابسته است، اظهار کرد: در حال حاضر، عرضه خودرو به بازار افزایش یافته و فروشنده بسیار است و در این میان هنوز در توهمات خود به سر می‌برند و به دلخواه خود قیمت‌های بالایی در سایت‌ها و کانال های فضای مجازی اعلام می‌کنند، اما حقیقت این است که خرید و فروش در این بازار در حد صفر است.

وی در پایان با اشاره به پیش بینی بازار خودرو در روزهای آتی خاطر نشان کرد: با افت نرخ دلار در روزهای اخیر انتظار می رود که به تدریج قیمت هایی که با حباب ارزی افزایش یافته است به تدریج کاهش یابد و بازار خودرو با کاهش قیمت ها تغییر مسیر دهد.
 

خبرنگار : زهرا حریری
کد خبر 131356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha