خودروسازان ملزم به رعایت 76 استاندارد هستند

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: با تعلیق 9 استاندارد، در حال حاضر رعایت 76 استاندارد از سوی خودروسازان الزامی است.

به گزارش پرشین خودرو، وحید مرندی مقدم، با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کشور، اجرای 9 استاندارد از استانداردهای 85 گانه الزامی برای صنعت خودرو به حالت تعلیق درآمده است، اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت خودروی کشور و تأثیر آن در تولید داخلی، شورای عالی استاندارد که رعایت 85 استاندارد را برای صنعت خودرو الزامی کرده بود، اجرای 9 استاندارد را تعلیق کرده است.

وی تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که این 85 استاندارد مجموعه‌ای از استانداردهاست و وقتی می‌گوئیم 9 استاندارد تعلیق شده به معنای این نیست که همه خودروهای تولید شده این 9 استاندارد را رعایت نکرده‌اند؛ شاید یک یا دو مورد از این استانداردها برای یک خودرو باشد.

مرندی مقدم گفت: این استانداردها شامل حفاظت از عابر پیاده، نشانگر تعویض دنده، نشانگر فشار باد تایر، کنترل پایداری در ترمزگیری، چراغ رانندگی در روز، الزامات نصب چراغ، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر، استحکام کابین خودروهای تجاری است.

9 استاندارد تعلیق شده صنعت خودرو


به گفته معاون سازمان ملی استاندارد ایران، تولیدکنندگان داخلی در حال ساخت سیستم هشدار حفاظت از عابر پیاده و سیستم هشدار انحراف از مسیر برای نصب بر روی خودروهای تولید داخل هستند.

منبع: مهر

کد خبر 131373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha