29 میلیون دلار صرفه جویی ارزی با ساخت داخل قالب و ابزار

زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1399 با وجود شرایط دشوار تحریم‌ های ظالمانه توانست در حوزه خودکفایی و ساخت و تولید قالب و ابزار در مجموع 29 میلیون دلار صرفه جویی ارزی را محقق کند.

به گزارش پرشین خودرو، سازندگان، قالب‌ سازان و زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، با همت و اراده مضاعف در سال جهش تولید توانستند در حوزه ساخت و تولید قالب‌ های پرسی، ریخته‌ گری پلیمری و ابزار کنترلی در مجموع 29 میلیون دلار ساخت داخل و پیشگیری از خروج ارز را محقق کنند.

در سال گذشته نیز، حدود 16 میلیون دلار از ساخت داخل انجام شده، مربوط به قالب‌ های قطعات مگاماژول بدنه و مکانیزم‌ های خودرو بوده است.

همچنین شرکت ساپکو با همت مهندسان و قالب‌ سازان توانمند کشور و با اتکا به سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی، در حوزه ساخت داخل قالب‌ های قطعات مگاماژول شاسی، حدود پنج میلیون دلار و در حوزه مگاماژول تزیینات داخلی و خارجی حدود 4.5 میلیون دلار صرفه‌ جویی را به ثبت رسانده است.

بزرگ‌ترین خودروسازی خاورمیانه، سال 99 را در حالی به پایان رساند که در ساخت و خودکفایی قالب‌ ها و ابزار مگاماژول قوای محرکه و سیستم‌های جانبی، حدود دو میلیون دلار و در قالب‌ های قطعات مگاماژول برق و الکترونیک، 690 هزار دلار و در ساخت و تولید مجموعه ابزار کنترلی و تولیدی دو میلیون دلار ساخت داخل و پیشگیری از خروج ارز را برای صنعت خودرو کشور به ارمغان آورد.

در سایه برنامه‌های خودکفایی و رویکردهای اقتصاد مقاومتی و با عزم استوار مهندسان، قالب‌سازان و شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو، در سال گذشته، در مجموع ثبت رکورد ساخت داخل و کاهش ارزبری 29 میلیون دلاری قالب و ابزار در صنعت خودروی کشور رقم خورد و انجام این مهم که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود انجام شد، علاوه بر مدیریت ارزی، دستاوردهای ارزشمندی در زمینه خودکفایی و بومی‌سازی صنعت قالب، افزایش اشتغال‌ زایی، حمایت از تولید داخلی و تداوم باور رهایی از وابستگی را برای صنعت خودروی کشور به همراه داشته است.

کد خبر 131459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha