قیمت خودرو روند کاهشی گرفت

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار داشت: قیمت خودرو نسبت به دو هفته گذشته با کاهش مواجه شده و تقریبا مشابه قیمت‌های قبل از عید است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: با کاهش قیمت ارز بازارهای مختلف مانند بازار سرمایه و خودرو آرام شده است. قیمت خودرو نسبت به دو هفته گذشته با کاهش مواجه شده و تقریبا مشابه قیمت‌های قبل از عید است و به تدریج ریزش دارد.

وی افزود: البته بازار رسمی تعطیل است، در مورد بازار غیررسمی هم به علت تقویت ارزش ریال و کاهش قیمت دلار، خریداری در بازار وجود ندارد. حتی اگر کسی نیاز داشته باشد هم خرید انجام نمی‌دهد. مشتری زمانی برای خرید مراجعه می‌کند قیمت‌ها ثابت بماند، نوسانات اجازه نمی‌دهد که بازار روند طبیعی داشته باشد.

وی با اشاره به قیمت روز خودرو گفت: پژو 206 که دو هفته پیش حدود 207 تا 208 میلیون تومان بود الان 198 تا 200 میلیون تومان رسیده است. سمند از 194 میلیون تومان به 185 تا 186 میلیون تومان و قیمت پراید از 125 میلیون تومان به 106 تا 107 میلیون تومان است. البته پراید دیگر تولید نمی‌شود و هر چه در بازار هست مربوط به قبل از سال 98 است. تیبا هاچ بک که تا 140 میلیون هم قیمت‌گذاری می‌شد، 132 تا 133 میلیون تومان هم فروخته می‌شود.

 

خودرو



رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در ادامه اضافه کرد: البته این قیمت‌ها تقریبی است. احتمالا خریداران با قیمت کمتری خریداری کنند چراکه که در وضعیت فعلی که خریدار وجود ندارد ممکن است کسانی که از مجرای ثبت نام خودرو خریده‌اند و می‌خواهند بفروشند با قیمت کمتری خودروی خود را به فروش برسانند.

موتمنی همچنین بیان کرد: در چند ماه آینده افزایش قیمتی نخواهیم داشت. کاهش قیمت هم به عرضه بستگی دارد. برای مثال سایپا در هفته گذشته عرضه خوبی داشته است و هر میزان عرضه افزایش یابد، اختلاف قیمت کارخانه با بازار کمتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش نرخ ارز، تقاضای کاذب کاهش و تقاضای مصرفی در بازار می‌ماند. اگر تقاضای کاذب وجود نداشته باشد و عرضه بیشتر شود، قیمت خودرو عقب‌نشینی می‌کند.

این کارشناس بازار خودرو در پاسخ به سوالی در مورد اثر کاهش احتمالی نرخ ارز بر بازار خودرو گفت: زمانی که نوسانات ارز وجود داشت افراد به علت اینکه پول خود را به کالا تبدیل کنند خودرو می‌خریدند این افراد ماه‌ها است از بازار خارج شده‌اند و سرمایه‌گذاری فقط در خرید از کارخانه انجام می‌شود.

وی افزود: فاصله قیمت کارخانه و بازار در سال‌های قبل حدود 5 تا 15 درصد بود اما الان به 60 تا 70 درصد رسیده است. علت این شرایط عرضه کم و تقاضای کاذب بود. اگر عرضه به اندازه کافی باشد و تقاضا به قصد سود وجود نداشته باشد، فاصله قیمت کاهش می‌یابد و خریداران با قیمت عادلانه از بازار خودرو تهیه می‌کنند.

موتمنی در مورد بازار خودروهای خارجی اظهار کرد: در مورد خودروهای خارجی هم رکود کامل در بازار است و تقاضا حدودا نزدیک به صفر است.

کد خبر 131498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha