کد خبر 131521
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
سود 100 میلیون دلاری تسلا از فروش بیتکوین

طبق اعلام تسلا، این شرکت در سه ماه نخست امسال از طریق فروش بخشی از بیتکوین های در اختیار خود ۱۰۱ میلیون دلار سود خالص کسب کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، در حالی که پیش از این تنها خبر سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری خودروسازی تسلا روی بیتکوین رسانه ای شده بود، صورت های مالی ارایه شده توسط این شرکت به سهامداران نشان می دهد که این مبلغ بیشتر از چیزی است که پیشتر اعلام شده بود. طبق این صورت های مالی، تا پایان ماه مارس با ارزش ترین برند خودروسازی جهان چیزی در حدود ۲.۵ میلیارد دلار بیتکوین در اختیار داشته است.

طبق اعلام تسلا، این شرکت در سه ماه نخست امسال از طریق فروش بخشی از بیتکوین های در اختیار خود ۱۰۱ میلیون دلار سود خالص کسب کرده است. تسلا سال گذشته بهترین عملکرد را در بین شرکت های بزرگ بورسی آمریکا داشت اما در سه ماهه نخست امسال ارزش سهام آن ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد ( البته ریزش ارزش سهام در سه ماهه نخست سال تنها محدود به تسلا نبوده و بسیاری از شرکت های بزرگ دیگر دچار این مشکل شده اند) که ۱.۶ درصد ریزش آن مربوط به معاملات بورسی روز چهارشنبه بود.

در آخرین روز از ماه مارس ارزش بیتکوین در معاملات بازارهای آمریکا به حدود ۵۹ هزار دلار رسیده بود البته در ادامه روزهای آینده قیمت این رمزارز محبوب تا حدود ۵۰ هزار دلار هم کاهش پیدا کرد.

ایلان ماسک- مدیرعامل تسلا- از طرف منتقدان متهم به دستکاری عمدی و غیرواقعی در ارزش بازار رمزارزها از طریق تزریق هیجانات کاذب شده اما وی این اتهام را همواره رد کرده است. آقای ماسک چند روز پیش در پاسخ به یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توییتر که وی را متهم به تقلب در معاملات کرده بود نوشت: من تاکنون هیچ کدام از بیتکوین های شخصی خود را نفروخته ام. فقط بخشی از بیتکوین های در اختیار تسلا آن هم به دلیل اثبات قابلیت نقدشوندگی بیتکوین در ترازنامه های مالی فروخته شده است.

کد خبر 131521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha