ایجاد کارگروه مشترک ایران خودرو و ایمیدرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از توافقات صورت گرفته برای ایجاد کارگروه مشترک با ایمیدرو خبر داد و گفت: در این کارگروه پروژه هایی که اجرای آن منجربه جلوگیری از خروج ارز از کشور می شود بررسی خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی، با بیان این مطلب اظهار داشت: توافق با ایمیدرو، نقطه عطفی در صنعت خودرو کشور است و این همکاری می تواند به قطع وابستگی در بخش هایی از زنجیره تامین قطعات سرعت بخشیده و با حمایت شرکت هایی که در حوزه معدنی فعالیت می کنند اهداف داخلی سازی در زمان کوتاه تری محقق شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو که در دیدار با رئیس هیات عامل ایمیدرو سخن می گفت، با قدردانی از حمایت های این سازمان توسعه ای تصریح کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) همواره یار و همکار خوبی در رفع موانع و مشکلات تولید بوده و امیدواریم در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نیز این حمایت ها تقویت شود و سبب دلگرمی باشد تا ما نیز این مسیر را با قوت بیشتری دنبال کنیم.

مقیمی، صنعت خودروسازی را عامل رونق و توسعه بیش از ۶۰ رشته صنعتی دیگر دانست و بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر از سال ۹۸ تولید کرده‌ایم که به معنای جهش در سایر صنایع بالادستی و پایین دستی است. هدف تولید ۶۳۰ هزار دستگاه در سال جاری نیز در دسترس است و تحقق آن با همت سازندگان و زنجیره تامین جای تردید ندارد.

وی در پایان جلوگیری از خروج ارز از کشور و ایجاد و حفظ اشتغال را از نتایج همکاری ایران خودرو و ایمیدرو در داخلی سازی تولید برشمرد و گفت: هر جا که ساخت داخل داشته ایم، منجربه کاهش قیمت تمام شده نیز شده که این موضوع به نفع مشتریان به عنوان ولی نعمتان اصلی ایران خودرو است.

کد خبر 131779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha