کد خبر 131817
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
 طرح پاریس برای منع عبور خودروها از مرکز شهر

شورای شهر پاریس طرحی را برای کاهش شدید تردد خودروها در مرکز این شهر تا سال ۲۰۲۲ میلادی پیشنهاد کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، این طرح ورود اتومبیل ها به چهار ناحیه مرکزی را ممنوع می کند و در عوض به دوچرخه سواران، افراد پیاده و وسایل حمل و نقل عمومی اولویت می دهد.

شورای شهر پاریس اعلام کرده که ایجاد یک منطقه کم ترافیک به "شهری پاکیزه تر، سبزتر، آرامتر و امن تر" منجر خواهد شد.

در دوران همه گیری کرونا، پاریس صدها کیلومتر به مسیرهای دوچرخه سواری اضافه کرده است.

اَن هیدالگو، شهردار پاریس سال پیش با شعار فراهم کردن امکان دسترسی به فروشگاه ها، مدارس و خدمات ظرف ربع ساعت با پای پیاده یا دوچرخه از محل سکونت، دوباره در انتخابات برنده شد.

 

پاریس



رایزنی با ساکنان پاریس بر سر این طرح روز چهارشنبه شروع شد. ساکنان و کسب و کارهای این نواحی همچنان اجازه رانندگی در محله خود را خواهند داشت اما گذر سایر خودروهای شخصی ممنوع خواهد شد.

مقام ها می گویند که این طرح "بخشی از جنبش بازپس‌گیری فضاهای شهری اختصاص داده شده به اتومبیل ها به نفع کاربردهای جدید، پاکیزه‌تر و خوشایندتر است."

نقشه پیشنهادی از "باستیل" در شرق تا "تویلری" در غرب را در بر می گیرد و شامل هر دو کرانه رود "سن" از جمله بخشی از "سن ژرمن" می شود.

دیوید بلیارد، معاون شهردار پاریس گفت که این طرح از شهرهایی مثل مادرید، نانتس و رم که بخش هایی را فقط به رهگذران اختصاص داده اند الگو می گیرد.

به گزارش بی بی سی، با این حال به گفته او هدف این طرح "حذف کامل ترافیک نیست" و از ساکنان دعوت کرد که ایده‌های خود در مورد این طرح را از طریق یک پرسشنامه در میان بگذارند.

او گفت: اهالی محل، افرادی که توانایی حرکت کمتری دارند، تاکسی ها و کسب و کارهای محلی همچنان امکان دسترسی با اتومبیل به مرکز شهر را دارند.

کد خبر 131817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha