شاسی بلند SWM؛ ناتوان از دریافت ستاره کیفی چهارم!

با انتشار آخرین گزارش کیفی خودروهای تولید داخل در اسفندماه سال 99، مشخص شد شاسی بلند SWM همچنان در کسب ستاره چهارم ناتوان است که این برای یک خودروی مدعی کیفیت خودروسازی ایتالیا و ترکیب آن با صنعت خودروی چین می تواند یک شکست باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدت زیادی است که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با انتشار گزارش های ماهانه و سالانه به بررسی وضعیت کیفیت خودروهای تولید داخل می پردازد و به نوعی توانسته است نتایج گزارش های این شرکت را به یکی از نکات مدنظر خرید خودرو برای مشتریان خودروهای داخلی تبدیل کند.

در یکی از این گزارش ها که به صورت ماهیانه و با نام گزارش ارزشیابی کیفی خودرو منتشر می شود، سطح کیفیت خودروهای تولید داخل بر اساس بررسی های انجام شده با تعداد ستاره های کیفی کسب شده اعلام می شود.

در آخرین گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل که مربوط به وضعیت کیفی خودروهای تولید شده در اسفندماه سال 1399 است آن چنان تغییری نسبت به ماه های پیش از آن روی نداده است به خصوص در حوزه خودروهای چینی تولید داخل.

یکی از خودروهایی که در این جدول به چشم می آید، محصول SWM G01 از سیف خودرو است که در تبلیغات خود تمرکز زیادی روی کیفیت ایتالیایی این محصول دارد.

 

سیف خودرو



بر خلاف ادعاهای کیفی که در خصوص این خودرو مطرح می شود، این خودرو تنها توانسته است سه ستاره کیفی را در این گزارش کسب کند و نسبت به ماه های پیش همچنان بی تغییر بماند.

البته SWM G01 در تست های انجام شده در چین نیز وضعیت خوبی ندارد و از موسسه CNCAP تنها دو ستاره دریافت کرده است که نسبت به بسیاری از رقبای خود امتیاز کمی محسوب می شود در حالی که این موسسه معمولا در اعطای ستاره به خودروهای تولید چین خساست به خرج نمی دهد و با دست و دلبازی برخورد می کند.

کسب تنها سه ستاره برای خودرو SWM G01 شرکت سیف خودرو در گزارش اسفندماه شرکت ISQI در حالی به ثبت رسیده است که خودروهایی نظیر دنا پلاس توربو، دنا پلاس توربو اتومات، دنا پلاس، پژو 207 و حتی کوییک به عنوان یک خودروی اقتصادی توانسته است 4 ستاره کیفی را به خود اختصاص دهد.

 

سیف خودرو

 

کد خبر 131845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha