ورود کراس اوور ایران خودرو به بازار از سال آینده

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو،‌ با بیان این‌که به زودی خودروی تارا با مشخصات و آپشن‌های متنوعی به بازار عرضه خواهد شد، اظهار کرد: از تیرماه امسال تولید تارا با گیربکس اتوماتیک آغاز خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی، در نشست با معاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، از تولید گیربکس نیمه اتوماتیک از شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: داخلی سازی گیربکس اتوماتیک نیز تا آذر ماه به پایان خواهد رسید و به این ترتیب از ابتدای سال ۱۴۰۱ گیربکس اتوماتیک را در داخل کشور تولید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: رانا پلاس با سقف شیشه‌ای و مجهز به گیربکس شش سرعته از خودروهای جدید ایران خودرو است که به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که خودروی کراس اوور، محصول جدید ایران خودرو در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهد شد، بیان کرد: این خودرو حاصل نبوغ کارگران و مهندسان ایرانی است، تحریم‌ها در کنار تهدیدات خود، موجب خودکفایی در طراحی و تولید خودرو شد.

وی با اشاره به رشد ۳۵ درصدی تولید خودروی سواری در سال گذشته،‌ گفت: در حوزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز توانستیم رشد ۶۷ درصدی را به ثبت برسانیم، احیای خط تولید اتوبوس پس از ۹ سال توقف از دستاوردهای مهم سال گذشته است.

 

ایران خودرو



مقیمی، از تولید روزانه سه دستگاه اتوبوس در سال جاری در ایران خودرو دیزل خبر داد و گفت:‌ آمادگی افزایش این تعداد به روزانه پنج دستگاه نیز وجود دارد، در حال حاضر تعهد تولید و عرضه ۶۰۰ دستگاه اتوبوس را به وزارت کشور داده ایم که در حال تولید و تحویل آن هستیم.

وی افزود: در ایران خودرو دیزل علاوه بر جهش تولید، اولین اتوبوس آمبولانسی کشور را به تولید رساندیم؛ پیش از این، این محصول با قیمت بالا وارد کشور می شد، در حالی که تولید آن، بیش از نیمی از این هزینه را کاهش داد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: کشنده ۶×۶ نیز از جمله محصولاتی است که در گذشته، با هزینه بالایی از محل واردات تامین می شد، اما در حال حاضر در شرکت ایران خودرو دیزل تولید می شود.

گفتنی است، در پایان این نشست که در وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از خودروی تارا، جدیدترین محصول ایران خودرو، بازدید به عمل آمد.
 

کد خبر 131852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha