کد خبر 131878
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
 «Love ۳۰» چیست؟

یک کارشناس ایمنی با اشاره به شعار "تردد با محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتری در معابر پردد" در ششمین دوره هفته «ایمنی راه ها»، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات اگر سرعت تردد ۳۰ کیلومتر باشد از ۱۰ نفر حادثه دیده شانس زنده ماندن ۹ نفر وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، محمدرضا مرشد دوست در خصوص لزوم توجه به رانندگی با سرعت حداکثر ۳۰ کیلومتر در معابر پرتردد و محلی، محدوده زمین های بازی، محدوده مدارس و.. اظهار کرد: برگزاری رویداد ایمنی راه ها از سال ۲۰۰۷ توسط سازمان ملل متحد ایجاد شد. این رویداد هر دو سال یکبار به مدت یک هفته پیگیری و اجرا می شود.

این کارشناس ایمنی اظهار کرد: همایش هایی که در این خصوص برگزار می شود عموما دو سالانه است و هر سال عنوانی خاص برای آن در نظر گرفته می شود که عناوین مرتبط با هر رویداد در فضای مجازی نیز به صورت هشتگ پیگیری می شود.

وی گفت: شعار سال ۲۰۰۷ «ایمنی راه برای جوانان» بود. پس از آن با وقفه ای چهارساله، بار دیگر این همایش در سال ۲۰۱۳ با شعار «ایمنی عابرین پیاده» برگزار شد. پس از آن در سال ۲۰۱۵ شعار «ایمنی کودکان» و پس از آن در سال ۲۰۱۷ شعار «مدیریت سرعت» مطرح شد.

مرشد دوست در خصوص شعار هفته بین المللی ایمنی راه ها در سال ۲۰۱۹ نیز گفت: شعار هفته ایمنی راه ها در سال ۲۰۱۹ این بود که «به عنوان افراد عادی در خصوص ایمنی راه ها مطالبه گر باشیم.»

وی در خصوص شعار هفته ایمنی در سال جاری میلادی در خصوص محدودیت تردد با سرعت ۳۰ کیلومتر است گفت: برای سال جاری مبحث مدیریت و محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر برای خیابان‌های پرتردد و محلی، زمین های بازی، محدوده مدارس و.. در نظر گرفته شده است که با هشتگ love۳۰ در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.

این کارشناس ایمنی در باره لزوم توجه به محدودیت تردد با سرعت ۳۰ کیلومتر اظهار کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده گفته می شود که در حادثه های با حدود ۹۰ کیلومتر سرعت از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر جان خود را از دست می دهند. همچنین بررسی شده است که در تصادفاتی که با سرعت ۶۰ کیلومتر رخ می دهد از ۱۰ نفر، ۵ نفر جان خود را از دست می دهند. این در حالی است که بر اساس تحقیقات اگر سرعت تردد ۳۰ کیلومتر باشد از ۱۰ نفر حادثه دیده شانس زنده ماندن ۹ نفر وجود دارد.

 

تابلو



وی افزود: این بررسی و شعار هفته بین المللی ایمنی راه ها، بر لزوم تردد با سرعت ۳۰ کیلومتر و نجات جان افراد تاکید می کند.

مرشد دوست در خصوص آمار تلفات حوادث ترافیکی در سطح جهان نیز اظهار کرد: بر اساس آمار های سازمان بهداشت جهانی و ملل متحد، سالانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در دنیا بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند. همچنین هر ۲۴ ثانیه که به اندازه باز کردن یک پاکت نامه است، یک نفر در تصادفات ترافیکی جان خود را از دست می دهد و هر سه دقیقه یک فرد زیر ۱۵ سال جان خود را از دست می دهد.

این کارشناس ایمنی در باره اهداف راه اندازی این رویداد بین المللی اظهار کرد: ایمنی جاده و راه، بهبود مستمر در طراحی راه ها، اجرای قوانین سخت گیرانه در خصوص رانندگی های پر ریسک است. یکی دیگر از نقاط مهم نجات به موقع آسیب دیدگان است که باید واکنش امدادی صحیح در لحظه اولیه باشد که باید از سوی خودرو های عبوری یا خود افراد حادثه دیده اتفاق بیفتد. پس افزایش فرهنگ نجات خود نیز باید یکی دیگر از مواردی باشد که در خصوص تقویت آن بکوشیم.

وی در خصوص یکی دیگری از عواملی که در تصادفات رانندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موجب نجات جان افراد می شود گفت: زمان طلایی برای انتقال مصدومان یک حادثه ترافیکی یکی دیگر از فاکتور های مهمی است که در هفته ایمنی راه ها نیز به آن توجه می شود. مدت زمان طلایی در تصادفات رانندگی ۶۰ دقیقه است. هرچه این عدد کوتاه تر باشد و افراد در مدت زمانی کوتاه تری به مراکز درمانی برسند امکان نجات آن ها بیشتر است.

کد خبر 131878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha