تعلل دولت برای بیمه کردن 10 هزار راننده تاکسی

بیمه تاکسیرانان هزینه ای برای دولت ندارد و دلیل تعلل دولت برای بیمه کردن حدود 10 هزار راننده تاکسی مشخص نیست.

به گزارش پرشین خودرو، محمد روشنی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، با بیان این مطلب درباره وضعیت بیمه تاکسیرانان تهرانی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در حوزه بیمه این است که به ما قول داده بودند که 10 تا 11 هزار راننده تاکسی را بیمه کنند و با وجود جلسات متعددی که در مجلس با حضور نائب رییس مجلس و رییس سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها داشتیم اما هنوز اتفاقی رخ نداده است.

وی تاکید کرد: روند بیمه شدن رانندگان تاکسی هزینه مضاعفی را برای دولت به دنبال ندارد و به ازای هر راننده تاکسی بازنشسته می‌توانند یک راننده را بیمه کنند و هیچ هزینه‌ای را متحمل نمی‌شود اما برایمان مشخص نیست چرا در مقابل آن مقاومت وجود دارد.

روشنی در ادامه و در واکنش به صحبت‌هایی اخیر مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور که گفته است: نیمی از بیمه شدگان تاکسیرانی، راننده تاکسی نیستند، گفت: این مساله در مورد تاکسیرانی تهران صدق نمی‌کند.
به گفته وی تاکسیرانان تهرانی کد شناسایی دارند و تا به حال 100 هزار راننده تاکسی در تهران شناسایی شده‌اند.

‌مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه تاکسیرانی به دنبال افزایش ناوگان تاکسی‌های هیبریدی و برقی است، ابراز داشت: اخیراً تفاهم نامه‌ای با شرکت‌های دانش بنیان برای تامین تاکسی‌های هیبریدی امضا کرده‌ایم و امیدواریم این تفاهم نامه به زودی به منصه ظهور برسد.

وی درباره زمان ورود تاکسی‌های هیبریدی و برقی نیز گفت: با همراهی شرکت ایران خودرو از محل این تفاهم نامه از را اواخر سال 1401 تا اوایل سال 1402 این تاکسی‌ها وارد تهران می‌شوند.


تهران 700 راننده تاکسی زن دارد

روشنی در خصوص وضعیت تاکسی بانوان نیز توضیح داد، تاکسیرانی 700 راننده تاکسی زن دارد و به دنبال افزایش ناوگان با حضور زنان تاکسیران هستیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین ناوگان‌های حمل و نقلی جهان در دنیا متعلق به تهران با 70 هزار تاکسی است، گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا متاسفانه 200 نفر از راننده‌های تاکسی در شهر تهران را بر اثر این ویروس منحوس از دست داده‌ایم.
 

هنوز تصمیم برای واکسیناسیون تاکسیرانان گرفته نشده است

‌وی ادامه داد: اما متاسفانه با وجود تعداد بالای شهادت این مدافعان خدمت در ایام کرونا، هیچ تصمیمی مبنی بر واکسیناسیون تاکسیرانان گرفته نشده است.

روشنی با بیان اینکه با راه اندازی کیف پول الکترونیکی در تاکسی‌ها جهت جلوگیری از رد و بدل شدن ویروس کرونا به وسیله پول نقد بیش از 15 هزار تاکسی به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به کیف پول الکترونیکی یا کیو آر کد مجهز شده‌اند، خاطرنشان کرد: اما این اقدام در کنار کاور کردن محیط اطراف راننده باز هم باعث صفر شدن فوتی‌ها نشده است.

منبع: مهر

کد خبر 132040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha