دلیل مصرف سوخت بالا چیست؟ / راهکارهای کاهش مصرف سوخت خودرو

یکی از مشکلات رایجی که برای بیشتر صاحبان خودرو اتفاق می‌ افتد، مصرف سوخت بالا است. در این مقاله به دلایل عمده این مشکل اشاره می‌کنیم و روش‌هایی را برای کاهش مصرف سوخت پیشنهاد می‌ دهیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تا همین چند سال پیش هم در کشور خودمان، افراد موقع خرید خودروی جدید به مصرف سوخت آن اهمیت چندانی نمی‌دانند. اما چند سالی می‌شود که شرایط تغییر کرده است. افزایش قیمت سوخت و مخصوصا بنزین موجب شده که میزان مصرف خودروها به یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید آنها تبدیل شود. البته ما در این مقاله نمی‌خواهیم بگوییم که کدام خودروها مصرف پایین‌تری دارند، بلکه هدف ما از نگارش این مطلب آن است که به دلایل افزایش مصرف سوخت به‌ طور ناگهانی و غیرعادی بپردازیم.

تصور کنید که خودروی شما تا به حال مصرف سوخت مشخصی داشته و شما هم می‌دانستید که برای طی کردن یک مسافت ثابت، باید چقدر بنزین مصرف کنید. اما حالا متوجه شده‌اید که خودروی شما در همان مسافت، سوخت بیشتری مصرف می‌کند. دلیل این امر چیست؟ با پرشین خودرو همراه باشید تا دلایل مصرف سوخت بالا در خودروها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

دلایل افزایش مصرف سوخت، کاهش مصرف سوخت خودرو، دلایل مصرف سوخت بالا، مهمترین دلایل مصرف سوخت بالا، کاهش مصرف سوخت خودرو، راههای كم كردن مصرف سوخت پراید ، علت بالا رفتن مصرف سوخت پژو 405 ، علت بالا رفتن مصرف سوخت 206، علت مصرف سوخت بالای کوییک، علت مصرف سوخت بالای دنا پلاس،

 

مهمترین دلایل مصرف سوخت بالا در خودروها

بالا رفتن مصرف سوخت خودرو در بیشتر موارد، نشانه‌ای از نقص در یکی از قطعات یا سیستم‌های خودرو است. یعنی یکی از بخش‌های فنی اتومبیل دچار ایراد شده و وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد. برای اینکه متوجه اشکال مربوطه شوید، باید حتما به مراکز فنی یا همان مکانیکی مراجعه نمایید. اما گاهی اوقات هم رفتارها و عادت‌های بد خودمان باعث افزایش مصرف سوخت خودرو می‌شود. در ادامه به مهمترین دلیل افزایش مصرف سوخت خودرو اشاره خواهیم کرد:

 

معیوب بودن موتور

اگر موتور خودروی شما تنظیم نباشد یا دچار نقص فنی شود، ممکن است مصرف سوخت خودرو افزایش یابد. مثلا در موتورهای بنزینی اگر یکی از قطعات مثل فیلتر سوخت یا شمع‌ها دچار فرسودگی و استهلاک شوند، روی عملکرد پیشرانه تاثیر گذاشته و مصرف سوخت را بالا می‌برند. از سوی دیگر، وقتی سن وسیله نقلیه بالا می‌رود، موتور هم دچار فرسودگی می‌شود؛ یعنی دیواره‌های محفظه احتراق، سوپاپ‌ها و پیستون‌ها به‌وسیله ترکیبات کربنی که ناشی از احتراق سوخت هستند پوشیده شده و این موضوع کارایی پیشرانه را کاهش می‌دهد.

 

رانندگی با سرعت زیاد

یکی از نکات مهم درباره بالا رفتن مصرف سوخت ماشین آن است که فشار دادن پدال گاز مساوی با افزایش مصرف سوخت خواهد بود. یعنی هر چه بیشتر پدال گاز را فشار دهید، به همان میزان، مصرف هم بیشتر می‌شود. وقتی روی پدال گاز فشار وارد می‌کنید، هوا و سوخت بیشتری وارد پیشرانه می‌شود تا نیروی لازم برای افزایش سرعت را ایجاد کند. به همین دلیل می‌توان گفت که وقتی سرعت خودرو از 100 کیلومتر بر ساعت بیشتر شود، مصرف سوخت به میزان محسوسی افزایش خواهد یافت. یادتان باشد که برای کاهش مصرف، بهتر است با سرعت پایین‌تر رانندگی کنید و حتی در سرعت‌های پایین هم از فشار بی‌مورد روی پدال گاز بپرهیزید.

 

کثیف بودن فیلتر هوا

فیلتر هوا یکی از قطعات مصرفی خودرو است که قیمت پایینی هم دارد و تعویض کردن آن کار دشواری نیست. اما بعضی افراد نسبت به عوض کردن این قطعه مهم بی‌توجه هستند و به همین دلیل مصرف سوخت خودروی آنها افزایش میابد. فیلتر هوا از جنس کاغذ یا پارچه ساخته می‌شود وظیفه آن تصفیه هوا برای ورود به داخل پیشرانه است. این فیلتر به مرور زمان آلوده می‌شود و هوا به سختی از آن عبور می‌کند. همین موضوع باعث به‌هم خوردن نسبت سوخت به اکسیژن در داخل پیشرانه شده و مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.

 

نقص در سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن در محل خروج گازها از پیشرانه نصب می‌شود و وظیفه اصلی آن، کنترل میزان اکسیژن خروجی از محفظه احتراق است. در واقع این سنسور مشخص می‌کند که چه مقدار اکسیژن سوخته نشده از داخل پیشرانه خارج شده است. وقتی این مقدار بالا باشد، یعنی ایرادی وجود دارد و احتمالا سوخت کافی وارد محفظه احتراق نمی‌شود. اگر در عملکرد سنسور اکسیژن اختلالی به‌وجود آید، مصرف بنزین افزایش خواهد یافت.

 

ایراد در شمع‌ها

برای اینکه ترکیب هوا و سوخت داخل محفظه احتراق به حالت اشتعال برسد و انرژی لازم برای حرکت پیستون‌ها را فراهم کند، باید جرقه‌ای اتفاق بیفتد که شمع‌ها وظیفه ایجاد این جرقه را بر عهده دارند. بنابراین این قطعات کوچک و ارزان‌قیمت، نقش بسیار مهمی در عملکرد پیشرانه ایفا می‌کنند. اگر شمع‌های خودرو دچار ایراد شوند، کارایی موتور پایین می‌آید و راننده برای افزایش سرعت خودرو باید بیشتر گاز بدهد که در نتیجه، مصرف سوخت افزایش خواهد یافت. به همین دلیل باید نسبت به بازدید دوره‌ای و تعویض شمع‌ها حساس باشیم. معمولا توصیه می‌شود که در هر 20 هزار کیلومتر، شمع‌ها را تعویض کنید، اما در طی این مدت، بازدید آنها نباید فراموش شود.

 

ایراد کوئل و وایرها

یکی دیگر از دلایل مصرف سوخت بالا خودرو، نقص در کوئل و وایرها است. برای اینکه عمل احتراق داخل پیشرانه به بهترین شکل اتفاق بیفتد، باید شمع‌ها در زمان درست و دقیقی جرقه بزنند. وظیفه اصلی کوئل، تعیین این زمان‌بندی است. یعنی کوئل در زمان درست، برق مورد نیاز برای جرقه زدن را به شمع‌ها می‌فرستد. وایرها هم وظیفه انتقال برق را بر عهده دارند. بنابراین وقتی یکی از این بخش‌ها با مشکل مواجه شوند، جرقه‌زنی در زمان مناسب اتفاق نیفتاده و احتراق دچار مشکل می‌شود و مصرف سوخت نیز بالا می‌رود.

 

کثیف بودن انژکتور

انژکتور قطعه بسیار مهمی است که می‌توان دلیل بالا رفتن مصرف سوخت ماشین را با همین قطعه در ارتباط دانست. انژکتور که دارای سوزن و مجراهای بسیار ریزی است، سوخت را به داخل سیلندر تزریق می‌کند. به دلیل وجود آلودگی‌های مختلف در داخل سوخت، انژکتور به مرور زمان کثیف شده و نمی‌تواند انتقال سوخت را به درستی انجام دهد. به همین دلیل نسبت هوا به سوخت در داخل محفظه احتراق به‌هم می‌ریزد و کارایی موتور پایین می‌آید. همین مسئله در نهایت منجر به مصرف سوخت بالا خودرو می‌شود.

 

دلایل افزایش مصرف سوخت، کاهش مصرف سوخت خودرو، دلایل مصرف سوخت بالا، مهمترین دلایل مصرف سوخت بالا، کاهش مصرف سوخت خودرو، راههای كم كردن مصرف سوخت پراید ، علت بالا رفتن مصرف سوخت پژو 405 ، علت بالا رفتن مصرف سوخت 206، علت مصرف سوخت بالای کوییک، علت مصرف سوخت بالای دنا پلاس،

 

کم‌ باد بودن تایرها

وقتی فشار باد داخل تایرها کم باشد، سطح اصطکاک آنها با جاده بیشتر می‌شود و به همین دلیل باید انرژی بیشتری مصرف کنیم تا خودرو بتواند با سرعت ثابت به حرکت خود ادامه بدهد. در واقع وقتی مقاومت غلتکی چرخ‌ها افزایش یابد، لازم است برای رسیدن به سرعت مد نظرمان بیشتر گاز بدهیم و همین موضوع یکی از دلایل بالا رفتن مصرف سوخت خودرو است. توصیه می‌شود که همیشه باد تایرهای خود را چک کنید و نسبت به تنظیم آنها حساس باشید.

 

ایراد تسمه تایم

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند علت افزایش مصرف سوخت خودرو باشد، نقص در تسمه تایم است. وظیفه اصلی تسمه تایم آن است که سرعت حرکت میل لنگ و میل سوپاپ را با یکدیگر هماهنگ کند تا احتراق در پیشرانه به‌شکل مناسبی اتفاق بیفتد. طبیعی است که اگر تسمه تایم مشکل پیدا کند، احتراق ناقص شده و کارایی موتور تنزل میابد. بنابراین باید نسبت به چک کردن دوره‌ای تسمه تایم و تعویض به موقع آن اهتمام لازم را داشته باشید. معمولا در داخل دفترچه راهنمای خودرو که از سوی شرکت سازنده ارائه می‌شود، میزان کیلومتر کارکرد برای تعویض تسمه تایم ذکر شده است.

 

سنگین بودن بیش از حد خودرو

وزن استانداردی که برای خودرو در نظر گرفته می‌شود شامل وزن وسیله نقلیه به‌علاوه وزن راننده است. هر چقدر وزن بیشتری به این مقدار افزوده شود، در واقع یک بار اضافی است که خودرو برای حمل کردن آن باید سوخت بیشتری مصرف کند. به همین دلیل باید همیشه تا حد ممکن سبک‌تر حرکت کنید. یکی از نکات کلیدی آن است که صندوق عقب خودرو را با وسایل غیرضروری سنگین نکنید. هر چقدر خودروی شما در هنگام حرکت وزن بیشتری داشته باشید، پیشرانه باید انرژی بیشتری تولید کند که این امر یکی از دلایل بالا رفتن مصرف سوخت ماشین است.

 

روغن موتور بی‌کیفیت

روغن موتورهای بی‌کیفیت و غیر استاندارد باعث می‌شوند تا میزان اصطکاک بین قطعات موتور بیشتر شود و در نتیجه، پیستون‌ها آزادی کمتری برای حرکت دارند و سخت‌تر جابه‌جا می‌شوند. در این شرایط، بار اضافی به موتور تحمیل می‌شود و همین موضوع، تقاضا برای سوخت را افزایش می‌دهد.

 

استفاده از تهویه هوا (کولر)

یکی دیگر از علل مصرف سوخت بالا ماشین در فصول گرم سال، روشن بودن کولر یا همان سیستم تهویه هوا است. با روشن کردن کولر، موتور خودرو باید انرژی بیشتری تولید کند که همین امر مصرف سوخت را هم افزایش می‌دهد. با این حال استفاده نکردن از کولر در هوای گرم غیرممکن است. توصیه می‌شود که قبل از روشن کردن کولر، شیشه‌های اتومبیل را پایین بیاورید تا هوای گرم داخل کابین خارج شود. در این شرایط، کولر کمتر کار می‌کند تا بتواند داخل خودرو را خنک نماید. در ضمن اگر عادت به پایین دادن شیشه‌ها به جای استفاده از کولر دارید، باید بدانید که در سرعت‌های بالاتر از 80 کیلومتر بر ساعت نباید این کار را انجام دهید؛ چون در سرعت‌ زیاد اگر شیشه‌ها پایین باشند، درگ آیرودینامیکی ‌(Aerodynamic Drag) رخ می‌دهد که این حالت نیز یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت خودرو است.

 

به‌هم خوردن حالت آیرودینامیک بدنه

بدنه خودروها به شکلی طراحی می‌شود که کمترین میزان مقاومت در برابر هوا و باد را داشته باشد. به این ویژگی آیرودینامیک گفته می‌شود که در طراحی اکثر خودروها نیز لحاظ شده است. گاهی افراد به دلایل مختلف، حالت آیرودینامیکی بدنه خودرو را تغییر می‌دهند و مثلا روی سقف باربند نصب می‌کنند. باید توجه داشته باشید که به‌هم زدن حالت آیرودینامیکی خودرو باعث افزایش مقاومت هوا و بالا رفتن مصرف سوخت خواهد شد.

 

سرمای هوا

وقتی دمای محیط پایین باشد، خودرو باید مدت بیشتری روشن بماند تا به دمای کار عادی خود برسد. در دمای پایین، غلظت روغن افزایش یافته و این امر منجر به افزایش اصطکاک قطعات می‌شود. اصطکاک بیشتر یعنی مصرف انرژی بالاتر و این موضوع هم دقیقا یکی از دلایل مصرف سوخت بالا ماشین است.

 

دلایل افزایش مصرف سوخت، کاهش مصرف سوخت خودرو، دلایل مصرف سوخت بالا، مهمترین دلایل مصرف سوخت بالا، کاهش مصرف سوخت خودرو، راههای كم كردن مصرف سوخت پراید ، علت بالا رفتن مصرف سوخت پژو 405 ، علت بالا رفتن مصرف سوخت 206، علت مصرف سوخت بالای کوییک، علت مصرف سوخت بالای دنا پلاس،

 

13 روش کاربردی برای کاهش مصرف سوخت خودرو

حالا که با مهمترین علل مصرف سوخت بالا در خودروها آشنا شدیم، بد نیست راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکل نیز ارائه کنیم. برخی از مواردی که در زیر مطرح می‌شوند مربوط به ایرادات فنی هستند، اما برخی دیگر به نحوه رانندگی و طرز نگهداری خودرو برمی‌گردند. به هر حال با رعایت نکات زیر می‌توانید تا حد زیادی در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنید.

 

1. موتور خودرو را تنظیم کنید

اگر موتور خودروی شما تنظیم نباشد، مصرف آن افزایش پیدا می‌کند. برای بررسی تنظیم موتور باید به فاکتورهای مختلفی توجه شود؛ وضعیت سنسورها، شمع، وایر و تمام بخش‌هایی که با احتراق سوخت در پیشرانه در ارتباط هستند باید چک شوند و اگر ایرادی دارند، باید به‌طور کامل برطرف شود.

 

2. فرمان و چرخ‌ها را تنظیم نمایید

وقتی در هنگام رانندگی احساس کردید که فرمان خودرو به سمت چپ یا راست کشیده می‌شود، یعنی فرمان نامیزان است و باید تنظیم شود. تنظیم نبودن فرمان یا چرخ‌های خودرو باعث اتلاف انرژی شده و منجر به مصرف سوخت بالا می‌شود. اگر فرمان یا چرخ‌های خودروی شما تنظیم نیستند، هر چه زودتر برای رفع این مشکل اقدام کنید، چون علاوه بر افزایش مصرف سوخت، به‌زودی با لاستیک‌سایی هم مواجه خواهید شد.

 

3. با سرعت استاندارد حرکت کنید

یکی از مهمترین راه‌ها برای کاهش مصرف سوخت آن است که با سرعت استاندارد حرکت کنید. یعنی بهتر است سرعت خودروی شما در جاده‌های مختلف، خیلی کم یا زیاد نباشد. شاید در حال رانندگی در یک بزرگراه خلوت باشید و سرعت مجاز برای رانندگی 120 کیلومتر بر ساعت باشد، اما باید بدانید که راندن با چنین سرعتی مصرف سوخت شما را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

 

4. از ترمز ناگهانی و شتاب‌گیری سریع بپرهیزید

وقتی در سرعت زیاد ناگهان ترمز می‌گیرید یا در سرعت‌های پایین برای شتاب‌گیری اقدام می‌کنید، در حال وارد کردن شوک به موتور خودرو هستید. در این حالت، سوخت بیشتری وارد پیشرانه شده و میزان مصرف افزایش پیدا می‌کند. برای کم یا زیاد کردن سرعت، همیشه تعادل را رعایت کنید.

 

5. حواستان به فشار باد تایرها باشد

یکی دیگر از مواردی که برای جلوگیری از مصرف سوخت بالا باید رعایت کنید، تنظیم باد تایرها است. اگر باد لاستیک خودرو کم باشد، موتور باید نیروی بیشتری برای حرکت دادن اتومبیل صرف کند که این امر باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود. باد کم یا زیاد لاستیک‌ها، موجب فرسایش آنها نیز خواهد شد.

 

6. در توقف‌ها، موتور را خاموش کنید

یکی از اشتباهاتی که معمولا افراد مرتکب آن می‌شوند، روشن گذاشتن خودرو برای مدت طولانی است. اگر می‌خواهید بیش از 30 ثانیه در جایی توقف کنید، حتما موتور را خاموش نمایید. با این کار می‌توانید مصرف سوخت را به میزان چشمگیری کاهش دهید.

 

7. در انتخاب روغن موتور دقت بیشتری به خرج دهید

همیشه باید از روغن موتوری استفاده کنید که مناسب پیشرانه خودروی شما باشد. اگر روغن موتور بیش از حد غلیظ باشد، اصطکاک قطعات داخلی پیشرانه را افزایش می‌دهد و منجر به هدر رفتن انرژی می‌شود. در حالت کلی، توصیه می‌کنند که از روغن موتورهای رقیق استفاده کنید، اما این موضوع کاملا به پیشرانه خودروی شما بستگی دارد.

 

8. پای خود را بی‌دلیل روی پدال ترمز نگذارید

برخی رانندگان عادت دارند که همیشه پای خود را روی پدال ترمز می‌گذارند. در این حالت شاید خودتان متوجه نباشید، اما لنت‌ها را با دیسک درگیر می‌کنید که این موضوع نه‌تنها باعث فرسودگی لنت‌ها و آسیب رسیدن به دیسک می‌شود، بلکه مصرف سوخت خودرو را نیز افزایش می‌دهد.

 

9. درب باک بنزین را کنترل کنید

بد نیست بدانید که حتی فرار گاز بنزین از طریق درب باک هم می‌تواند منجر به افزایش مصرف سوخت شود. به همین دلیل لازم است که همیشه درب باک بنزین را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه ایرادی، آن را تعویض نمایید.

 

10. سبک‌تر رانندگی کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش مصرف سوخت خودرو، سبک‌تر کردن آن است. بهتر است از صندوق عقب شروع کنید و هر وسیله اضافی که در آنجا دارید را خارج نمایید. حتی چند کیلوگرم سبک‌تر شدن هم تاثیر خودش را روی کاهش مصرف سوخت می‌گذارد.

 

11. تنظیم انژکتور و سنسور اکسیژن فراموش نشود

انژکتور یکی از مهمترین قطعاتی است که می‌تواند در افزایش مصرف سوخت نقش داشته باشد. اگر سوزن انژکتور کثیف شده، باید به مکانیکی مراجعه کرده و آن را شستشو دهید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، باید این قطعه را تعویض نمایید.

 

12. فیلتر هوا، سوخت و روغن را به موقع تعویض نمایید

فیلترهای هوا و سوخت اگر کثیف شوند یا ایراد پیدا کنند، نسبت ترکیب سوخت و اکسیژن در داخل محفظه احتراق تغییر می‌کند و این امر منجر به کاهش راندمان موتور می‌‌شود. از سوی دیگر اگر فیلتر روغن نیز دچار ایراد شود، غلظت روغن زیاد شده و اصطکاک قطعات داخلی پیشرانه را افزایش می‌دهد. همه این موارد در نهایت منجر به افزایش مصرف سوخت می‌شوند. پس همیشه فیلترهای هوا، سوخت و روغن را بررسی کنید و نسبت یه تعویض به موقع آنها اقدام نمایید.

 

13. کامپیوتر خودرو (ECU) را ریمپ کنید

یکی از جدیدترین روش‌ها برای جلوگیری از مصرف سوخت بالا، بهینه‌سازی نرم‌افزاری خودرو است که اصطلاحا به آن ریمپ گفته می‌شود. اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر بگوییم، قطعه‌ای به نام ECU یا همان کامپیوتر خودرو باید ریمپ شود تا عملکرد بخش‌های مختلف را به بهترین شکل مدیریت کند. این کار صرفا توسط متخصصین انجام می‌گیرد و تاثیر زیادی روی کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

 

دلایل افزایش مصرف سوخت، کاهش مصرف سوخت خودرو، دلایل مصرف سوخت بالا، مهمترین دلایل مصرف سوخت بالا، کاهش مصرف سوخت خودرو، راههای كم كردن مصرف سوخت پراید ، علت بالا رفتن مصرف سوخت پژو 405 ، علت بالا رفتن مصرف سوخت 206، علت مصرف سوخت بالای کوییک، علت مصرف سوخت بالای دنا پلاس،

 

سوالات متداول درباره افزایش مصرف سوخت خودرو

تا به اینجا با دلایل مصرف سوخت بالا در خودروها و همچنین روش‌های جلوگیری از آن آشنا شدیم. اما معمولا افراد درباره افزایش مصرف در خودروهای مختلف سوالاتی دارند. ما این سوالات را جمع‌آوری کرده و در ادامه پاسخ آنها را مطرح می‌کنیم. اگر سوال دیگری هم در این زمینه دارید، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ بدهیم.

 

راههای كم كردن مصرف سوخت پراید کدامند؟

علاوه بر روش‌هایی که در بالا اشاره کردیم، می‌توانید از راهکارهای دیگری هم برای کم کردن مصرف سوخت پراید استفاده کنید. استفاده از بنزین با اکتان بالا (یا همان بنزین سوپر) یکی از این راه‌ها است. همچین مکمل‌های سوخت می‌توانند در این زمینه کارآمد باشند. مجددا تاکید می‌کنیم که تعویض به‌موقع فیلترها و شمع‌ها و همچنین شستشوی انژکتور را نیز فراموش نکنید.

 

علت بالا رفتن مصرف سوخت پژو 405 چیست؟

برای مشخص شدن دلیل افزایش مصرف پژو 405 باید با استفاده از دستگاه دیاگ، ایرادات مربوط به موتور را شناسایی کنید و برای رفع آنها اقدام نمایید. مشکل می‌تواند مربوط به شمع‌ و وایرها باشد یا اینکه نیاز به شستشوی انژکتور یا تعویض سنسور اکسیژن داشته باشید.

 

علت بالا رفتن مصرف سوخت 206 چیست؟

اگر متوجه افزایش مصرف خودروی پژو 206 شدید، باید در وهله اول مشکلات مربوط به سیستم برق (شمع، کوئل و وایر) و سیستم هوا رسانی (فیلتر هوا، سنسور اکسیژن و ...) را بررسی کنید. تنظیم نبودن چرخ‌ها نیز در این مورد موثر است. ضمن اینکه خارج کردن اتومبیل از حالت آیرودینامیکی (با نصب باربند) باعث افزایش مصرف می‌شود.

 

علت مصرف سوخت بالای کوییک چیست؟

اگر در خودروی کوییک شاهد بالا رفتن مصرف سوخت بودید، قبل از همه بهتر است انژکتور را بررسی کنید. همچنین سیستم ECU ممکن است در افزایش مصرف نقش داشته باشد.

 

علت بالا بودن مصرف سوخت سمند EF7 کدام است؟

بالا بودن مصرف سوخت سمند EF7 به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که از میان آنها می‌توانیم به نقص در سنسورهای اکسیژن، دمای آب و کیلومتر اشاره کنیم. خراب شدن کوئل و کثیفی فیلتر هوا نیز از موارد شایعی هستند که منجر به افزایش مصرف می‌شوند.

 

علت مصرف سوخت بالای دنا پلاس چیست؟

دنا پلاس هم از پیشرانه EF7 استفاده می‌کند؛ به همین دلیل بالا رفتن مصرف بنزین در این خودرو مشابه سمند EF7 است. در مورد دنا پلاس، ریمپ کردن ECU هم باید مد نظر قرار گیرد.

 

علت مصرف سوخت بالای زانتیا چیست؟

زانتیا به‌طور کلی خودروی پرمصرفی است. بنابراین بالا بودن مصرف سوخت آن تا حد زیادی طبیعی خواهد بود. اما باز هم با رعایت نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، می‌توانید مصرف سوخت زانتیا را تا حدودی مهار کنید.

 

در این مقاله به مهمترین دلایل مصرف سوخت بالا در خودروها پرداختیم. با رعایت نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد، می‌توانید مصرف سوخت خودروی خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهید و از هدر رفتن سوخت جلوگیری نمایید. اگر شما هم راهکار دیگری برای کاهش مصرف سوخت می‌شناسید، لطفا از طریق کامنت‌ها آن را با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

کد خبر 132139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 0
    پراید وانت مدل ۹۳ دارم شمع تازه عوض کردم تنظیم موتور رفتم ولی بازم سوختم ۱۱ یا ۱۰ میباشد لطفا راهنمای کنید