راه اندازی شورای عالی صنعت نساجی یک ضرورت است

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور پروژه های زیر بنایی آب و خاک گفت: برای حمایت از سبکه ارزش افزوده صنعت نساجی ایران که از پنبه تا پوشاک ادامه دارد راه اندازی شورای عالی صنعت نساجی ایران توسط تمامی نهاد های حاکمیتی، دولتی و قانون گذاری نه تنها اولویت دارد بلکه یک ضرورت است.

به گزارش پرشین خودرو، عباس کشاورز در مراسم رونمایی از تمبر دومین همایش ملی روز جهانی پنبه با بیان این مطلب افزود: پیوند بخش صنعت و کشاورزی در قالب زنجیره ارزش افزوده این صنعت از پنبه تا پوشاک بسیار حایز اهمیت است و می تواند کشور را در تولید پنبه به خودکفایی برساند.

وی با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل زنجیره ارزش از پنبه تا پوشاک صنعت نساجی گفت : شرکتهای هلدینگ بسیار خوبی برای پنبه ایجاد شده و این زنجیره با مشارکت تعاونی پنبه کاران کشور، بخش های مختلف زنجیره صنعت نساجی در حال تکمیل است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: زیربنای ایجاد زنجیره از پنبه تا پوشاک در صنعت وجود دارد و تنها باید صنایعی که تاکنون از الیاف مصنوعی استفاده می‌کردند رویه خود را به استفاده از پنبه تغییر دهندو رویکرد کلان و جامعی نسبت به این زنجیره به صورت ملی و متمرکز شکل گیرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 70 درصد نیاز کشور در حوزه کشت پنبه را برآورده می کنیم در حالی که این عدد در سالهای گذشته 50 درصد بوده است.

کشاورز ادامه داد: با برنامه ریزی ها و حمایت های انجام شده امیدواریم به زودی در زمینه تولید پنبه به خودکفایی برسیم.

کشاورز ضمن تشکر از بخش صنعت به خاطر حمایت از بخش کشاورزی گفت: امسال چهارمین سالی است که دغدغه‌ای برای خرید پنبه در کشور نداریم وبخش صنعت واین هلدینگ هایی که پنبه را مصرف می کنند کاملا آماده هستند وکمک های خوبی می کنند وبعضا دست کشاورزان راهم می گیرند ازاین بابت هم جا دارد که ازحمایت صنعت و پیوند آن با کشاورزی تشکر کنم که علاوه بر تامین سایر مایحیتاج مورد نیاز کشاورز درتامین کمباین وبعضی ازتجهیزات به کشاورزان کمک می کنند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نه تنها موافق تشکیل شورای عالی نساجی هستیم بلکه تشکیل آن را به عنوان اولویت و ضرورت حمایت همه جانبه ملی و حاکمیتی جهت رسیدن به جایگاه در خور شان ملی و بین المللی زنجیره صنعت نساجی هستم عنوان کرد: در کلیه محصولات اگر نقش تولید محصولات کشاورزی را با بخش های پس از تولید پیوند بزنیم هم منافع کشاورزان را برآورده کردیم و همه صنایع منتفع خواهند شد.

لازم به ذکر است در ادامه دومین همایش ملی روزجهانی پنبه که به همت معین های اقتصاد مقاومتی منطقه ترشیز کهن ؛ گروه سرمایه گذاری دماوند و کارخانجات نساجی کاشمر برگزار شده بود از نمایشگاه عکس و تمبر یادبود با حضور قائم مقام و معاونین مدیران وزارت جهاد و فعالان بخش خصوصی و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در صنعت نساجی رونمایی شد.

همچنین این همایش با حمایت وزرات جهاد ،وزارت صمت ،مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مرتبط ، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمانها و نهاد های مرتبط با موضوع برگزار شد.

همچنین مسابقه عکاسی با عنوان «پنبه طلای سفید» در دو سطح دوربین عکاسی و موبایل برگزار شد که 450 عکس به مسابقه ارسال شد و در نهایت با بررسی داوران 26 عکس انتخاب و جوایزی به عکاسان برتر اهدا شد.
نمایشگاه عکس و پنبه در تاریخ نهم خرداد ماه آغاز و تا یازدهم خرداد در وزارت جهاد برای بازدید دست اندرکاران این صنعت دایر می باشد.

 

کد خبر 132174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha