کد خبر 132199
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
 رشد بالای تولید خودرو در ماه فروردین

عملکرد خودروسازان داخلی در نخستین ماه از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید بی‌سابقه ای را نشان می‌دهد. بدین گونه که کمباین‌ها با رشد ۸۰۰ درصدی در صدر جدول قرار گرفته و تولید سواری‌ها بیش از ۱۳۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، گزارش عملکرد تولید انواع خودروها بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی فروردین ماه سال جاری نشان می‌دهد که به ترتیب کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی)، در بخش خودروهای مسافری اتوبوس، مینی‌بوس و ون، در دسته کامیون‌ها (کامیون، کامیونت و کشنده)، وانت، انواع سواری و در نهایت تراکتور رشد تولید ۴۰ تا ۸۰۰ درصدی داشته‌اند.

در اولین ماه از سال ۱۴۰۰ قریب به ۵۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده که نسبت به تعداد دستگاه سواری تولید شده در فروردین ماه سال گذشته ( ۲۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه)، رشد ۱۳۴.۳ درصدی را تجربه کرده است.

میزان تولید وانت‌ نیز در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۶.۷ درصد افزایش یافته و از ۱۵۷۳ دستگاه به ۳۷۲۳ دستگاه رسیده است.

 

آمار تولید



میزان تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون که در آمارهای مقایسه‌ای سال گذشته، اکثرا با افت تولید مواجه بودند، در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ ارتقا یافته و در مجموع ۱۷ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ به ۷۷ دستگاه در فروردین ماه ۱۴۰۰ رسیده و افزایش تولید ۳۵۲.۹ درصدی را رقم زده است.

در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ قریب به ۸۲ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید شد که با افزایش ۲۶۹.۵ درصدی در فروردین ماه امسال به ۳۰۳ دستگاه رسیده است.

بیشترین میزان افزایش تولید انواع خودروها متعلق به کمباین‌هاست که رشد ۸۰۰ درصدی را نسبت به آمار تولید این خودروها در نخستین ماه از سال گذشته رقم زده و از سه دستگاه تولید شده طی فروردین ماه ۱۳۹۹، به ۲۷ دستگاه در ماه مشابه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

طبق آمار، کمترین رشد تولید مختص تراکتورهاست. در فروردین ماه امسال ۸۶۱ دستگاه وانت‌ تولید شده که نسبت به ۶۱۵ دستگاه وانت تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد رشد تولید را تجربه کرده است.

کد خبر 132199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha