کد خبر 132217
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
واردات خودرو، آرام آرام آزاد می شود

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در دولتم واردات خودرو را آرام آرام آزاد خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محسن رضایی، با بیان این مطلب اظهار داشت: ما متأسفانه دیوار بزرگی به نام تعرفه برای شرکت های خودروسازی ایجاد کردیم و خودروسازان خیال‌شان راحت است.

وی با تاکید بر اینکه من در دولتم واردات خودرو را آرام آرام آزاد خواهم کرد، تصریح کرد: از سوی دیگر تلاش می‌ کنم شرکـت‌های خودروسازی، خود را به‌ روز کنند.

رضایی بیان کرد: درباره صنعت خودرو باید بگویم که این صنعت دچار دردی است که قبل از انقلاب وجود داشت و ما از آن دوران مونتاژکار بودیم و اگر ما آن فرمولی که در موشک‌ سازی به کار بردیم را در صنعت خودرو استفاده می‌کردیم درمان شده بود.

 

وی با اشاره به مشکلات متعدد کلانشهر‌ها از جمله موضوع ترافیک و آلودگی هوا و همچنین بافت‌های فرسوده گفت: دولت به مدیران شهری و شهرداران کمک خواهد کرد که خطوط مترو را توسعه دهند، زیرا یکی از مشکلات اصلی همه کلانشهر‌ها این است که خطوط مترو در آن‌ها توسعه نیافته است و این امر ترافیک را دامن می‌زند.

این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: چند تولید کننده خودروی برقی نظیر شرکت مپنا در کشور وجود دارند که باید از آن‌ها حمایت کرد تا خودرو‌های برقی خود را توسعه دهند، زیرا خودرو‌های برقی در اروپا هم به سرعت در حال توسعه هستند و از این طریق سوخت فسیلی فراوانی صرفه جویی خواهد شد.

کد خبر 132217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha