کد خبر 132269
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
 چه کسانی برای پلیس شدن در اولویت هستند؟

رییس هسته گزینش پلیس پایتخت توضیحاتی را درباره افراد دارای اولویت برای جذب در پلیس پایتخت ارائه و تاکید کرد که این اولویت به معنای نادیده گرفتن قانون نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سرهنگ هادی علیپور درباره اینکه چه افرادی دارای اولویت جذب در پلیس پایتخت هستند توضیحاتی را ارائه کرد و در پاسخ به اینکه آیا سربازان نیروی انتظامی در اولویت جذب در این نیرو قرار دارند، گفت: این افراد از امتیاز بیشتری برخوردارند، اما معنایش این نیست که ما دستورالعمل های خودمان را زیرسوال ببریم. دستورالعمل ها همان است و همه باید شرایط را داشته باشند، اما اگر فرضا دو نفر با تمام شرایط یکسان هوشی و جسمی و ... باشند، فردی که سرباز نیروی انتظامی بوده به سبب آنکه شناخت بیشتری از این نیرو داشته و ما هم شناخت بیشتری از او داریم انتخاب می شود.

رییس هسته گزینش پلیس پایتخت درباره جذب فرزندان افراد نظامی و ... نیز گفت: در این مورد نیز اولویت وجود دارد، اما به معنای صرف نظر از دستورالعمل ها نیست.

به گفته علیپور، خانواده نیروهای مسلح، ایثارگران، شهدا و ... دارای امتیاز هستند، اما لازم به تاکید است که این امتیاز به هیچ عنوان به معنای از بین رفتن مقررات و دستورالعمل‌ها و نادیده گرفتن آنها نیست.

وی درباره اینکه افراد با چه درجه‌ای در پلیس جذب می شوند، افزود: افراد دارای مدرک دیپلم با درجه گروهبان یکمی وارد می‌شوند و اینطور نیست که با درجه بالاتر وارد مجموعه شوند.

علیپور در عین حال از شرط سکونت برای جذب خبر داد و گفت: افراد غیربومی را جذب نمی‌کنیم و برای جذب در پلیس تهران متقاضیان باید ساکن استان تهران یا البرز باشند. چراکه دو استان تهران و البرز عمدتا یکپارچه در نظر گرفته می‌شوند. اما دیگر استان ها این امکان را ندارند. افراد متقاضی باید دستکم پنج سال ساکن شهر تهران باشند.

وی در مورد جذب نیروهای متخصص در پلیس‌هایی مانند فتا نیز اظهار کرد: اگر به چنین افراد متخصصی نیاز باشد، اعلام نیاز به ما ارسال شده و ما افراد مورد نیاز را جذب خواهیم کرد.

کد خبر 132269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha